نسخه چاپی

گسترش خانه‌های امن در كشور

رئیس سازمان بهزیستی از گسترش خانه‌های امن برای حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد زنان بیشترین تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد و مشاوره هستند.

به گزارش نما، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش «روز دختر، حمایت روانی، اجتماعی و توسعه پایدار» اظهار کرد: خانواده اولین رکن جامعه پویا، خلاق و با انرژی است و زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بسیار تأثیرگذارتر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تماس‌های انجام شده با خط ملی اعتیاد توسط زنان گرفته شده است، گفت: خط ملی اعتیاد با شماره (۰۹۶۲۸) بیشترین تماس‌گیرندگان را که زنان بودند، پاسخ داده است و همچنین ۸۳ درصد از تماس‌گیرندگان خط مشاوره (۱۴۸۰) نیز زنان بودند.

محسنی بندپی افزود: بهزیستی در جهت حمایت‌های روانی و اجتماعی، رشد و تکامل یکپارچه دختران و پسران، مدرسه دوستدار زندگی، گسترش شبکه اورژانس اجتماعی و ... اقدامات زیادی را انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به راه‌اندازی ۴۱ مرکز خانه امن برای آسیب‌دیدگان اجتماعی اظهار کرد: پژوهشی در یکی از مراکز کودکان زیر ۱۸ سال سیستان و بلوچستان انجام شده است، به طوری که در ۱۵۰ پرسشنامه پر شده مشخص شد که ۵۱ درصد کودکان این مرکز که دچار اعتیاد بودند، مادرانشان نیز معتاد بوده است و به همین دلیل است که زنان نقش محوری در خانواده دارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نقش محوری زنان و دختران در جامعه اسلامی گفت: چتر حمایتی بهزیستی بر سر دختران در معرض آسیب است و بر همین اساس در حمایت از زنان و دختران، خانه‌های امن را گسترش خواهیم داد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: مراکز نگهداری کودکان را به سمت شِبه‌خانواده سوق می‌دهیم و همچنین امیدواریم لایحه حمایت از حقوق کودکان سریعتر در مجلس به تصویب برسد.

۱۳۹۷/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...