نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا در 25 تیر 97

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۴۳ دلار و ۳۶ سنت رسید.



به گزارش نما، پس از آنکه انتشار آمار ضعیف از رشد ناخالص داخلی چین بر شاخص های بورس های آسیایی سایه افکنده و در حالی که ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و از پایین ترین رقم 7 ماه گذشته فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1243 دلار و 36 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم از 12 دسامبر یعنی 1236 دلار و 58 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز 0.2 درصد افزایش داشت و به 1243 دلار و 40 سنت رسید.

با وجود اینکه آمارهای رسمی نشان داد که رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم امسال کند شده، ارزش دلار در برابر یوان چین با نوسان همراه بود. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به پایین تر از بالاترین رقم 10 روز اخیر رسید.

تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

یک تاجر هنگ کنگی در این باره گفت: «ارزش یوان چین در برابر دلار اندکی تقویت شده و این موجب شده تا قیمت طلا صبح امروز تا حدی بالا برود.»

پس از آنکه آمارها نشان داد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال کاهش یافته و در شرایطی که سرمایه گذاران همچنان نگران تاثیرات جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند، ارزش سهام در بورس های آسیایی امروز شاهد کاهش بود.

فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در گزارش شش ماهه خود به کنگره از رشد باثبات اقتصاد آمریکا در نیمه اول سال سخن گفت و تصریح کرد که انتظار می رود روند افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه یابد.


۱۳۹۷/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...