نسخه چاپی

آخرین وضعیت شیوع تب كریمه كنگو

كریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشكیدرباره آخرین وضعیت شیوع تب كریمه كنگو، اظهار كرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 56 نفری كه مبتلا به این بیماری شدند، متأسفانه 8 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش نما، کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکیدرباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو، اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 56 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، متأسفانه 8 نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، باتوجه به آنکه تعداد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما تعداد فوتی‌ها تفاوتی نداشته است.

امیری در توصیه‌ای به خانوارها افزود: با توجه به نزدیکی عید قربان و بازگشت حجاج، از خانوارها تقاضا داریم که از ذبح دام خارج از کشتارگاه خودداری و همواره از مراکز مجاز اقدام به تهیه گوشت مورد نیاز خود کنند.

وی با بیان اینکه ویروس دام زنده هیچ علایمی ندارد، گفت: با وجود آنکه ممکن است دام زنده تب خفیفی داشته باشد؛ بنابراین امکان تشخیص بیماری وجود ندارد و تنها پس از نگهداری در کشتارگاه و اتاق پیشسرد این موضوع مشخص می‌شود.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به دامداران تصریح کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم در صورت رؤیت کنه‌ها نسبت به سم پاشی به موقع اسطبل‌های خود اقدام کنند تا خود در معرض گزش کنه‌ها قرار نگیرند.

۱۳۹۷/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...