نسخه چاپی

افت تولید عربستان نفت را گران كرد

قیمت نفت روز دوشنبه در واكنش به كاهش غیرمنتظره تولید عربستان سعودی در ماه میلادی گذشته و همچنین كندی رشد فعالیت حفاری شیل آمریكا، افزایش یافت.

به گزارش نما، بهای معاملات نفت برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش نسبت به روز جمعه، به ۷۳.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۸.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته از سه هفته اخیر شمار دکل‌های حفاری نفت را کاهش دادند. طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به سوم اوت، شمار دکل‌های حفاری را با دو حلقه کاهش به ۸۵۹ حلقه رساندند.

بسیاری از شرکت‌های حفاری نفت شیل آمریکا در هفته‌های اخیر تحت تاثیر هزینه‌های عملیاتی فزاینده و افت قیمت‌های نفت نسبت به رکورد بالایی که در سال جاری میلادی ثبت کرده بودند، نتایج مالی سه ماهه مایوس‌کننده‌ای را ارائه کردند.

خارج از آمریکا، دو منبع آگاه اوپک اعلام کردند تولید عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است، در ژوییه نسبت به ماه پیش از آن حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۰.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید. این کاهش با وجود وعده اوپک برای افزایش تولید از ژوییه بوده است.

با این حال روسیه، آمریکا و عربستان سعودی اکنون ۱۰ تا ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کنند و این سه کشور حدود یک سوم از تقاضای نفت جهانی را تامین می‌کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، پیش‌بینی کرد نفت برنت ممکن است حمایت در سطح ۷۲.۰۹ دلار در هر بشکه را بشکند و شکسته شدن این سطح باعث کاهش بیشتر قیمت خواهد شد.

با وجود افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه، معامله‌گران اظهار کردند اعلام خبر از سرگیری حمل نفت عربستان سعودی از طریق تنگه باب‌المندب تا حدودی خاطر بازارها را آسوده کرد. عربستان سعودی در ۲۵ ژوییه به دنبال حمله حوثی‌های یمن به دو نفت‌کش سعودی، حمل نفت از طریق این مسیر کشتیرانی استراتژیک را موقتا متوقف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین روز جاری منتظر اعلام جزییات تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند.

۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...