نسخه چاپی

واكنش سفارت روسیه به احضار دیپلمات این كشور به وزارت خارجه آمریكا

سفارت روسیه در واشنگتن احضار دیپلمات روس به وزارت خارجه آمریكا برای توضیح در باره "مداخله تهاجمی روسیه در امور داخلی آمریكا" را نشانه دیپلماسی مبتنی بر اطلاعات رسانه‌ای نامیده و نسبت به این برخورد ابراز تاسف كرد.

به گزارش نما، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به خبر احضار "دمیتری ژیرنوف" نماینده موقت امور روسیه در ایالات متحده به وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به اقدام ابراز تاسف نموده و یادآور شد که وزارت خانه آمریکا اقدامات خود را به سطح دیپلماسی رسانه‌ای پایین آورده است.

پیش از این "هدر نائورت" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در اکانت توئیتر خود نوشت: «"لویس میشل" مشاور وزیر امور خارجه این کشور در امور اروپا و اورآسیا این دیپلمات روسی را احضار نموده و از وی در رابطه با اتهامات دولت ایالات متحده در باره تبلیغات تهاجمی از سوی روسیه توضیح خواسته است.»

سفارت روسیه یادآور شده است: «بنا به گفته خانم نائورت، از دیپلمات روسی خواسته شده تا درباره "مداخله تهاجمی روسیه در امور داخلی آمریکا" توضیح بدهد. صحبت بر سر پاسخ گویی به اتهاماتی است که اصلا ثابت نشده است. چه پاسخی به این مسئله باید داده شود؟ طی دو سال گذشته بارها و بارها و در تمامی سطوح چنین اتهاماتی به طور قاطع تکذیب گردیده و هیچ دلیل و مدرکی هم برای اثبات این ادعا ارائه نشده است. در چنین شرایطی وزارت خارجه آمریکا از ما چه انتظاری دارد؟ آیا روسیه باید بر اساس مطالب منتشره در رسانه‌های گروهی آمریکا و اخبار کذب و بی پایه و اساس در این باره توضیح دهد؟ چرا که عبارت "مداخله تهاجمی روسیه" دقیقا در یکی از مقالات منتشره در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عنوان شده بود.

سفارت روسیه از همتایان آمریکایی خود خواسته است تا تلاش خود را بر اساس اقدامات حرفه‌ای و همراه با احترام متقابل به منظور ثبات و عادی سازی روابط دو کشور پایه ریزی کند. همانطور که سفارت روسیه در آمریکا نیز رسیدن به این هدف را وظیفه خود قرار داده است.


۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...