نسخه چاپی

پاسخ متقابل روسیه به تحریم‌‌های آمریكا

وزیر اقتصاد روسیه با بیان اینكه پرداخت با دلار بسیار پر خطر شده است اعلام كرد: روسیه در پاسخ متقابل به تحریم‌های آمریكا اوراق قرضه این كشور را كامل به فروش می‌رساند.

به گزارش نما، آنتوان سیلانوف وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که مسکو در پاسخ به تحریم‌ها و جریمه‌های جدیدی که واشنگتن آماده است تا علیه روسیه در آینده نزدیک اعلام کند به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه خواهد داد.

وزیر اقتصاد این کشور اضافه کرد: دولت روسیه برنامه‌ها و طرح‌های این کشور را برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری انجام می‌دهد چرا که اخیراً ثابت شده که پرداخت‌ها با دلار ریسک‌آور و پرخطر است.

سیلانوف در مصاحبه‌ای تلویزیونی با کانال یک تلویزیون روسیه اعلام کرد: ما به حد کافی سرمایه‌گذاری‌هایمان را در آمریکا کاهش داده‌ایم در حقیقت دلار در حال حاضر به عنوان یک ارز بین‌المللی نمی‌تواند تلقی شود چرا که یک روش پرخطر در پرداخت مبادلات جهانی محسوب می‌شود.

در سال 2010 روسیه در بین 10 کشور خریدار اوراق قرضه آمریکا به مبلغ 176 میلیارد دلار بود که پس از چندین دور تحریم‌های آمریکا علیه روسیه از سال 2014 تاکنون مسکو فروش اوراق قرضه این کشور را در سطح گسترده آغاز کرده و این رقم در اکتبر 2017 به صد میلیارد دلار رسید.

طی ماه‌های اخیر بانک مرکزی روسیه حجم نگهداری اوراق قرضه آمریکا را به دلیل نگرانی از شرایط پرخطر آن 84 درصد کاهش داد. نگرانی‌های بانک مرکزی بیشتر به خاطر مسائل مالی، اقتصادی و حتی ژئوپلتیکی بود. حجم اوراق قرضه نگهداری شده از 96.1 میلیارد دلار در ماه مارس به 14.9 میلیارد دلار در ماه می رسید.

وزیر اقتصاد روسیه با بیان اینکه کرملین قصدی برای مقابله با شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه ندارد، گفت: «ما نمی‌خواهیم محدودیتی برای شرکت‌های فعال آمریکا نظیر مک‌دونالد در روسیه ایجاد کنیم چرا که این شرکت‌ها شهروندان ما را استخدام کرده‌اند.

هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدید را علیه روسیه اعمال کند.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...