نسخه چاپی

در آستانه اعزام كاروان ورزشی ایران به جاكارتا

نهادهای نظارتی مانع اعزام گردشگران به نام مسئولین شوند

عکس خبري -نهادهاي نظارتي مانع اعزام گردشگران به نام مسئولين شوند

با اینكه اسامی همراهان كاروان ورزشی اعزامی ایران به این رویداد مهم قاره ای اعلام نشده است ولی از هم اكنون می توان پیش بینی كرد كه بسان برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی روسیه كه فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ فوتبال و برخی بخش های مرتبط به صورت تعطیل در آمدند به هنگام برگزاری بازی های آسیایی جاكارتا نیز كمیته ملی المپیك و فدراسیون های ورزشی نیز حالت نیمه تعطیل به خود خواهند گرفت.

خسروکفیلی- کاروان ورزشی ایران در حالی هفته آینده برای شرکت درهجدهمین دوره بازی های آسیایی عازم جاکارتا پایتخت اندونزی می شود که برخلاف ادعای برخی از مسئولان دولتی ورزش و بدون توجه به شرایط اقتصاد مقاومتی کشور نگاه به اعزام این کاروان توسط این مسئولان به جای کیفی بودن ، نگاه کمی بوده است.

کاروان ورزشی ایران قرار است با ۱۰۳ ورزشکار زن و ۲۸۵ ورزشکار مرد و صدها همراه در۳۰ رشته این رویداد قاره ای در حالی شرکت کند که نگاهی به اسامی تیم ها و ورزشکاران شرکت کننده نشان از نگاه کمی دست اندرکاران دولتی ورزش در برهه کنونی که کشور با بازگشت تحریم های ظالمانه آمریکا با مشکلاتی روبه رو شده است ،می باشد.

هزینه اعزام کاروان ورزشی ایران به این بازی ها که درجاکارتا برگزار می شود نزدیک به دو میلیون دلار بر آورد شده است و این مبلغ بدون احتساب ده ها میلیارد تومان بودجه ای است که در اختیار فدراسیون های ورزشی برای آماده کردن تیم های خود برای شرکت در این بازی ها اختصاصی یافته بود.

انتظارات از مقامات کمیته ملی المپیک در برهه کنونی اعزام کیفی ترین کاروان ورزشی با حداقل ورزشکار و همراه اعزامی بود که این چنین نبود و به نظر می رسد برخی ورزشکاران و همراهان همچنان در پی گشت وگذاری در اندونزی با استفاده از بودجه بیت المال وکسب درآمدی با استفاده ازدلارهای دولتی دریافتی است.

نگاهی به اسامی تیم های کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های آسیایی نشان می دهد که از هم اکنون نباید هیچ انتظاری از تیم هایی همچون سوارکاری ،پاراگلایدر ،بدمینتون ، تنیس ،اسکواش ،تنیس روی میز و ... برای کسب مدال از این رویداد مهم بود .

توجیه اعزام چنین تیم هایی بسان گذشته کسب تجربه ، افزایش توان روحی و روانی ورزشکاران و شناخت از حریفان عنوان خواهد شد که در برهه کنونی هیچ توجیهی در اعزام این تیم ها وارد نمی باشد.

در راستای اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به جاکارتا ، مقامات کمیته ملی المپیک در رشته های مدال آور انفرادی نیز می توانستندبا گذاشتن شاخص هایی محدودیت هایی را اعمال کنند که بهترین بهترین ها در کاروان اعزامی عضویت داشته باشند که آن هم مشاهده نمی شود.

افزون بر ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی جاکارتا ، صد ها همراه که به ادعای مقامات کمیته ملی المپیک بیشتر آنان را مربیان ، سرپرستان ، داوران و روسای فدراسیون های ورزشی تشکیل می دهند این کاروان را همراهی خواهند کرد.

با اینکه اسامی همراهان کاروان ورزشی اعزامی ایران به این رویداد مهم قاره ای اعلام نشده است ولی از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که بسان برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی روسیه که فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ فوتبال و برخی بخش های مرتبط به صورت تعطیل در آمدند به هنگام برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا نیز کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی نیز حالت نیمه تعطیل به خود خواهند گرفت.

افزون بر مربیان،داوران ،سرپرستان و روسای فدراسیون های ورزشی که درمعیت کاروان اعزامی ایران قرار خواهند گرفت و همچون دوره های گذشته در مراسم افتتاح بازی ها بیشترین سهم را به هنگام رژه تیم ایران خواهند داشت ، شماری از افراد نهادهای مختلف نیز به جاکارتا اعزام خواهند شد که نامشان رسانه ای نخواهدشد.

این افراد در فواصل مختلف برگزاری بازی های آسیایی به انحای مختلف و پرواز های گوناگون به جاکارتا اعزام خواهندشد و چند روزی را به صورت گردشگر در معیت مسئولان کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان با حضوردر ورزشگاه ها وسالن های مختلف به تشویق ورزشکاران کشورمان خواهندپرداخت .

با توجه به سوابق چنین اعزام هایی درکارنامه ورزش ایران انتظار است نهادهای نظارتی بر ورزش کشوردر برهه کنونی که کشورمان با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است با استفاده ازتجارب گذشتگان از اعزام افرادی با هر پست ومقامی که حضور و یا عدم شرکتشان در جاکارتا هیچ تاثیری در کسب ننتایج تیم های این کاروان ندارند، ممانعت به عمل آورند.

۱۳۹۷/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...