نسخه چاپی

رمز موفقیت برانكو در پرسپولیس

عکس خبري -رمز موفقيت برانکو در پرسپوليس

برانكو ماند و اززیر بار مسئولیت شانه خالی نكرد. او بهانه نیاورد و ثابت كرد بدون بازیكن بزرگ هم می توان راه خود را پیدا كرد.

مهدی خرمی- شاید اگرهرکس دیگری سرمربی پرسپولیس بود با این محرومیت سنگین نقل و انتقالاتی قرارداد خود را تمدید نمی کرد و به پیشنهادات بهترپاسخ مثبت می داد.

برانکو اما ماند و اززیر بار مسئولیت شانه خالی نکرد. او بهانه نیاورد و ثابت کرد بدون بازیکن بزرگ هم می توان راه خود را پیدا کرد.

رفتن وحید امیری، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، صادق محرمی و حتی مهدی طارمی به عنوان 5 بازیکن کلیدی برای زمین زدن هرتیمی کافی است اما برانکو اجازه نداد فقدان این نفرات لطمه جدی به پرسپولیس بزند.

نقطه عطف موفقیت پرسپولیس دردو سه فصل اخیرهم همین آرامش و غر نزدن برانکو بوده است. مردی که سعی کرده است به جای بهانه آوردن و مصاحبه کردن به هواداران پرشمارتیمش آرامش بدهد. او مدام درمصاحبه هایش روی یک موضوع تاکید می کند و آن هم اینکه به بازیکنان تیمش اعتماد کامل دارد. او قبل و بعد از بازی سنگین مقابل الدحیل نیز همین حرف ها را تکرار کرد.

رفتار برانکو عکس تیم رقیب استقلال است. وینفرد شفرپس ازجدایی سید مجید حسینی، امید ابراهیمی و مامه تیام بارها و بارها درمورد غیبت این سه بازیکن کلیدی حرف زد. مرد آلمانی مدعی شد فرمانده اش (بخوانید امید ابراهیمی) را ازدست داده و بهترین گلزن آسیا از تیمش رفته است.

اما برانکو روش دیگری درپیش گرفت. با دیدن رفتارهای امروز برانکو یاد اولین روزهایی می افتیم که او به عنوان دستیارمیروسلاو بلاژوویچ به کشورمان آمده بود. بلاژوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران آن روزها از برانکو به عنوان پروفسور فوتبال یاد می کرد و درموردش می گفت: " برانکو مغز متفکر کادر فنی من است. یک آدم کم حرف که بیشترکار می کند و کمتر صحبت می کند... "

چیرو(لقب بلاژوویچ) پس ازناکامی تیم ملی ایران درصعود به جام جهانی 2002 ازتیم ملی ایران جدا شد و جای خود را به دستیارش برانکو داد.

برانکویی که با ایران قهرمان بازی های آسیایی پوسان شد و پس ازپایان جام جهانی 2006 به آن شکل نامهربانانه ازتیم ملی کنارگذاشته شد.

با این وجود برانکو که همیشه ایران را وطن دوم خود خوانده پس از9 سال به کشورمان آمد و هدایت پرسپولیس را عهده دارشد. او درپرسپولیس ثابت کرد چه مربی بزرگی است و توانست این تیم بحران زده را دوباره به اوج برگرداند.

پروفسور با دو قهرمانی متوالی کاری کرد که هیچ کدام ازمربیان پرسپولیس درلیگ برترموفق به انجام آن نشده بود. امروز هواداران پرسپولیس خوشحال و شادمان هستند که دربدترین روزهای خود ازلحاظ محرومیت و نیروی انسانی (بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات) بازهم درخانه الدحیل قوی ترین تیم فعلی آسیا شکست سنگینی را تحمل نمی کنند.

پرسپولیسی ها خوشحال هستند مردی را روی نیمکت فنی خود می بینند که ایران را دوست دارد، تیمش را دوست دارد و اهل گله و گلایه هم نیست. بهانه تراشی نمی کند و همین رفتارحرفه ای همه را امیدوارکرده است پرسپولیس تهران بتواند دربازی برگشت مقابل الدحیل و استادیوم آزادی ضمن جبران شکست یک برصفرحریف قطری را ازپیش روی برداشته و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

۱۳۹۷/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...