نسخه چاپی

پیام عاشورا برای امروز ما

عکس خبري -پيام عاشورا براي امروز ما

شب اول محرم‌الحرام سال 1440 هـ.ق فرا رسیده و از امشب مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز می‌شود.


شب اول محرم‌الحرام سال 1440 هـ.ق فرا رسيده و از امشب مجالس عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) آغاز می‌شود. بدون شک، نهضت حسيني را مي‌توان مهم‌ترين منبع حياتبخش جريان تشيع و نهضت‌هاي عدالت‌خواه و آزادي‌بخش در جهان اسلام در طول تاريخ دانست که به مثابه چراغ راه، آرمان و راهبرد مبارزه را براي مجاهدين راه حق ترسيم کرده است.
نهضت اسلامي ملت ايران نيز با الگوگيري از قيام حسيني توانست بر رژيم ستمشاهي غلبه کرده و در برابر استکبار جهاني استقامت کند. انقلاب اسلامي امروز در شرايطي که مواجهه استکبار جهاني با نظام اسلامي در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي به جنگ تمام‌عيار اقتصادي رسيده است، بيش از گذشته نيازمند تمسک به عاشورا است.
1ـ مهم‌ترين پيام عاشورا روحيه عزت‌خواهي و ايستادگي در راه دفاع از حق و حقيقت و کوتاه نيامدن در برابر زياده‌خواهان و خودکامگان است. تيم حاکم بر آمريکا به محوريت ترامپ امروز نماد زياده‌خواهاني است که تلاش دارد با ابزارهاي تهديد، تحريم و... نظام اسلامي و ملت ايران را خوار کرده و به تسليم وادارد! اما تربيت‌يافتگان مکتب عاشورا آموخته‌اند که با دکترين «هيهات منه الذله» به استقبال دشمن بايد رفت.
2ـ به فرموده رهبر حکيم انقلاب اسلامي «عاشورا به ما درس مي‌دهد كه در ماجراي دفاع از دين، از همه چيز بيشتر، براي انسان، بصيرت لازم است. بي‌بصيرت‌ها فريب مي‌خورند. بي‌بصيرت‌ها در جبهه باطل قرار مي‌گيرند؛ بدون اينكه خود بدانند. همچنان كه در جبهه‌ ابن‌زياد، كساني بودند كه از فساق و فجار نبودند، ولي از بي‌بصيرت‌ها بودند.» امروز نيز يکي از ابعاد مهم جنگ تمام‌عيار اقتصادي دشمن، جنگ رسانه‌اي است که افکار عمومي جامعه را هدف قرار داده است تا بيش از آنچه ممکن است در حوزه اقتصادي به ملت فشار آيد، اذهان آنان را دچار ضعف و ترس و ترديد کند. در اين ميان، بي‌بصيرت‌ها اولين قرباني خواهند بود! به واقع بخشي از آنچه در عرصه بازار و اقتصاد کشور مشاهده مي‌کنيم، محصول همين بی‌بصيرتي است که دامن‌گير بخشي از جامعه شده و تهديدات دشمن را بزرگ‌تر از آنچه در واقعيت است تصور مي‌کند.
در مکتب عاشورا مي‌آموزيم که نبايد متأثر از جنگ تبليغاتي دشمن شد و باید ذهن‌ها و دل‌ها را به تدابير امام و رهبري جامعه اسلامي پیوند زد؛ چرا که دشمن ضعيف‌تر از آن است که بتواند بر تهديدات خود جامه عمل بپوشاند!

۱۳۹۷/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...