نسخه چاپی

حركت پاكستان به سوی رویایش

یك اندیشكده آمریكایی در گزارشی اعلام كرد، با برنامه‌ای كه پاكستان در پیش گرفته است، در حال تبدیل شدن به پنجمین كشور دارنده بیشترین تسلیحات هسته‌ای است.

به گزارش نما، براساس گزارش اندیشکده بنیاد دانشمندان آمریکایی، در حال حاضر پاکستان حدود 140 تا 150 کلاهک هسته‌ای دارد اما این رقم می‌تواند تا سال 2025 به 220 تا 225 کلاهک هسته‌ای افزایش یابد.

به نوشته این گزارش، پیش‌بینی می‌شود کلاهک‌های هسته‌ای پاکستان -اگر با همین روند کنونی توسعه یابد- تا 220 الی 225 کلاهک در سال 2025 افزایش یابد. اگر چنین اتفاقی بیفتد پاکستان پنجمین کشور دارای بیشترین تسلیحات هسته‌ای خواهد بود. این مساله باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره پاکستان شده است.

این گزارش در ادامه آورده است: در حال حاضر با سیستم‌های هسته‌ای در حال توسعه، چهار راکتور تولید پولوتنیوم و توسعه تاسیسات غنی سازی اورانیوم به نظر می‌رسد پاکستان به دنبال توسعه ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود در 10 سال آینده است.

به نوشته این گزارش، تجزیه و تحلیل‌های انجام شده بر روی شمار زیادی از تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از پایگاه‌های نظامی ارتش پاکستان، نشان می‌دهد که برخی تاسیسات زیرزمینی در این کشور وجود دارد که مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای است.

پاکستان به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای خود با تولید موشک‌های کوتاه برد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.

به نظر می‌رسد این اقدام برای مقابله با تهدیدات نظامی احتمالی از سوی هند انجام می‌گیرد.

این توسعه هسته‌ای باعث ایجاد نگرانی‌ قابل توجهی در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و هند شده است.

۱۳۹۷/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...