نسخه چاپی

ادعای مضحك رسانه آمریكایی درباره سوریه

مقام‌های آمریكا در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال مدعی شدند، بشار اسد استفاده از گار كلر در حمله به آخرین پایگاه شورشیان سوری در استان ادلب را تایید كرده است!

به گزارش نما، منابع مطلع به وال استریت ژورنال اعلام کردند اگر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه عوامل شیمیایی علیه حدود ۷۰ هزار شبه‌نظامی باقیمانده سوری در استان ادلب مستقر کند، رئیس‌جمهوری آمریکا به طور خصوصی تهدید کرده است که دست به اجرای حمله‌ای عظیم علیه او می‌زند.

روزنامه واشنگتن پست جمعه گزارش داد، دونالد ترامپ یک استراتژی جدید در سوریه را تایید کرده است که طبق آن ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی به طور نامحدود مستقر خواهند شد. مقام‌ها به وال استریت گفتند که دونالد ترامپ دقیقا مشخص نکرده است که چه عاملی جرقه اقدام نظامی را می‌زند یا اینکه اهداف متحدان سوریه شامل ایران و روسیه هم هدف حمله قرار می‌گیرد یا خیر.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین چهارشنبه در هشدار جدی تاکید کرد: اگر کشتاری باشد، جهان خیلی خیلی عصبانی می‌شود و ایالات متحده هم خیلی خشمگین خواهد شد.

آمریکا همچنین روز جمعه به همراه نیروهای ائتلافی در سوریه که با داعش در عراق و سوریه می‌جنگند، مانورهای نظامی برگزار کرد. با این حال، وال استریت ژورنال گزارش داد که تضمینی نیست که پاسخ آمریکا با قوه قهریه باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: ما نگفته‌ایم که آمریکا در واکنش به یک حمله با نیروی نظامی پاسخ خواهد داد. ما ابزارهای سیاسی و اقتصادی هم داریم. یک سری راه‌های مختلف وجود دارد که اگر اسد دست به کاری بی‌مهابا و خطرناک زد، ما از آنها استفاده کنیم.

کاخ سفید اخیرا یک سری تدابیر اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و چهار شخص و پنج شرکت متحد با رئیس‌جمهوری سوریه را هدف تحریم قرار داد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم روز شنبه در سخنانی مشابه تاکید کرد پنتاگون یک سری گزینه‌های نظامی برای دونالد ترامپ درباره سوریه دارند اما دولت واشنگتن به طور قطع تصمیم به مشارکت نظامی نگرفته است.

گرچه آپشن‌های نظامی روی میز است، وال استریت ژورنال گزارش داد مقام‌های آمریکایی هفته‌هاست تلاش ‌کرده‌اند تا مانع از وقوع این حمله بشوند. مقام‌های آمریکا به این نشریه آمریکایی گفته‌اند که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از همتایان روس خود خواسته‌اند تا مانع از استفاده بشار اسد از به کارگیری تسلیحات شیمیایی در ادلب شوند.

به گزارش وال استریت، با این حال روسیه و سوریه شنبه حملاتی هوایی علیه ادلب و بخش‌هایی از استان حماه داشتند.


۱۳۹۷/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...