نسخه چاپی

محمدیان: همه ما بدهكار انقلاب هستیم

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دلیل كناره گیری از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را تشریح كرد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس این نهاد که در دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از اینکه رهبر انقلاب اعتماد کردند و چنان مسئولیتی را بر دوش بنده قرار دادند سپاسگذارم و از همه دوستان عزیز و همکارانی که در مدت 13 ساله مسئولیت در کنار من بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به توصیفاتی که برخی از مسئولان آموزش عالی درباره او به کار بردند گفت: دوستان با نگاه خطاپوش خود توصیفاتی را درباره من به کار بردند که امیدوارم خداوند نیز با نگاه خطابپوش و ستارالعیوبی خود در آخرت با ما رفتار کند و خود را لایق این توصیفات نمی‌دانم.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه با اشاره به دلایل کناره گیری‌اش از مسئولیت ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اگر از این مسئولیت کناره گیری کردم نه برای این بود که خسته شدم که خدمت در نظام اسلامی خستگی ندارد و نه اینکه به پست بالاتری می‌اندیشیدم که هیچ خدمتی را بالاتر و با ارزشتر از خدمت در دانشگاه نمی‌دانم و نه اینکه به آینده ناامید هستم زیرا معتقدم آینده نظام بسیار درخشان است.

حجت الاسلام محمدیان در همین زمینه افزود: تنها دلیل کناره گیری من اعتقاد به این است که مدت زمان خدمت در این مسئولیت‌ها 8 تا 10 سال است و اگر قرار است خلاقیت و ابتکاری صورت داد در این مدت نمود پیدا می‌کند.لذا درخواست کردم جای خود را در این نهاد به فردی جوانتر و با انگیزه تر دهم تا نهاد نمایندگی بتواند با نیرویی جوان پویاتر و فعالتر به مسیر خود ادامه دهد.

وی یادآور شد: خدا را شاکرم که مسئولیت نهاد را به فردی فاضل و جوان از مجموعه انقلاب واگذار کرد آقای رستمی یکی از شایسته ترین افراد برای این مسئولیت است که از دل خود نهاد آمده و علاوه بر شخصیت علمی و فضیلت از اخلاق بسیار خوبی برخوردار است و در مسئولیت‌های قبلی مدیریت خوبی از خود نشان داده است و مهمتر اینکه نگاه راهبردی به مسئله فرهنگ دارد.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور تصریح کرد: مهمترین مسئله اصلی ما در مباحث فرهنگی ضعف در نگاه راهبردی است. با تقویت نگاه راهبردی در مسائل فرهنگی بخصوص در دانشگاه‌ها می‌توانیم در این بخش موثرتر و بهتر فعالیت کنیم که معتقدم مهمترین تلاش ما نیز در تقویت این مسئله بود که امیدوارم از این به بعد بیشتر نمود پیدا کند.

حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اساتید، روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هرچه داریم از انقلاب است همه ما بدهکار انقلاب هستیم و طلبی از انقلاب نداریم. اگر عزتی داریم و توفیقی پیدا کرده ایم به خاطر پرچمی است که به وسیله امام و بعد خلف صالحشان در کشور به اهتزاز درآمده است.

وی تأکید کرد: مهمترین مسئله در این میان انقلابی ماندن، انقلابی عمل کردن و وفاداری به انقلاب است. این موضوع هویت ماست هویت ما بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور تصریح کرد: اگر این هویت را از ما بگیرند ما ضعیف می‌شویم و در تولید علم و پیشرفت و تمدن هم سهمی نخواهیم داشت لذا اگر تاکنون موفق بوده‌ایم به خاطر پایبندی مان به همین هویت است و دیگر اینکه ایستادگی، مقاومت و انقلابی ماندن تنها راه پیروزی ما در این شرایط است.

حجت الاسلام محمدیان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همه کسانی که در این مدت با او همراهی کرده‌اند با نامبردن از وزرای علوم و بهداشتی که طی مدت 13 ساله با او در حوزه آموزش عالی همکار بودند درباره دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد امروز به لطف خداوند در ریل اصلی خود قرار گرفته و امیدوارم و این انتظار را دارم که عزیزان این مجموعه بتوانند این دانشگاه را در خدمت انقلاب اسلامی و وظایف اصلی آن هدایت کنند.

۱۳۹۷/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...