نسخه چاپی

عصبانیت از پیگیری مطالبات مردم!

عکس خبري -عصبانيت از پيگيري مطالبات مردم!

در روزهایی كه مردم به دلیل وضعیت بد اقتصادی و بی‌عملی مسئولان مربوطه، روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند، علی مطهری باز هم در اقدامی كه تنها از فردی مانند وی برمی‌آید، نمایندگان ملت در مجلس خبرگان را به دلیل پیگیری مطالبات مردم مورد حمله قرار داد!


در روزهایی که مردم به دلیل وضعیت بد اقتصادی و بی‌عملی مسئولان مربوطه، روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند، علی مطهری باز هم در اقدامی که تنها از فردی مانند وی برمی‌آید، نمایندگان ملت در مجلس خبرگان را به دلیل پیگیری مطالبات مردم مورد حمله قرار داد!
بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، مطهری در بیانیه‌ای مدعی شد، مجلس خبرگان به کلی از مسیر قانونی خود خارج شده و وارد حوزه اختیارات مجلس و دولت شده است. وی در ادامه ورود به موضوع بازار ارز و سکه را غیر مرتبط با وظایف این مجلس دانسته و گفته بود حال که مجلس خبرگان به وظیفه اصلی خود نمی‌پردازد، بهتر است از برگزاری اجلاس‌های خود که موجب استهلاک بیت‌المال است، صرف نظر کند!
برای پاسخ به این ادعاها ضروری است، به نکات ذیل توجه شود:
1ـ بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری جزء علمای ذی‌نفوذ و محبوب بلاد کشور بوده و همواره محل رجوع مردم برای پیگیری مشکلات و مصائب آنها هستند. برخی از آنها در قامت ائمه جمعه استان‌ها و شهرها و برخی دیگر هم به علت داشتن پایگاه مردمی مورد احترام مردم بوده و هستند. حال آقای مطهری باید پاسخ دهند چرا به‌ جای تقدیر از این بزرگان که مطالبات مردم را به گوش مسئولان رسانده‌اند، این‌چنین برآشفته شده و با لحن توهین‌آمیز با خبرگان منتخب ملت صحبت می‌کنند؟!
2ـ این نماینده مجلس که نگران بیت‌المال شده، آیا در طول دوره نمایندگی خود این تذکر را به خود و دیگر نمایندگان همسو با خود داده است؟ بر اساس آنچه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته، هر دقیقه اداره مجلس بیش از 300 میلیون تومان هزینه دارد. آیا آقای مطهری تاکنون نسبت به هدررفت این پول ملت از سوی نمایندگان همسو با خود در مجلس، سینه چاک کرده و فریادی زده است؟
3ـ اما مهم‌ترین مسئله در بیانیه مطهری، ادعای ورود مجلس خبرگان به حوزه اختیارات مجلس و دولت است؛ این ادعا اشکالات متعددی از جنبه حقوقی دارد و حتی با فرض پذیرش این ادعای نماینده حامی دولت، باید پس از بهم ریختن بازار در کشور، وی به منزله نماینده مردم در مجلس مطالبات اقتصادی مردم را از مسئولان دولت پیگیری کرده باشد؛ اما با مرور مواضع ایشان در این مدت، همه نوع موضع‌گیری پیدا می‌شود به جز پیگیری مطالبات اقتصادی!

۱۳۹۷/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...