نسخه چاپی

تحریم نفتی ایران بازار را بی‌ثبات كرده است

وزیر انرژی روسیه نسبت به تاثیر تحریم‌های آمریكا علیه ایران بر بازار نفت هشدار داد و گفت وضعیت بازارهای جهانی نفت همچنان «تقریبا شكننده» مانده‌ زیرا واكنش مشتریان نفتی ایران به تحریم‌ها مشخص نیست و این بازار را بی‌ثبات می‌كند.

به گزارش نما، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه می‌گوید علی‌رغم پیشرفت چشمگیر در متوازن‌سازی بازار به وسیله توافق کاهش تولید، وضعیت بازارهای جهانی نفت همچنان «تقریبا شکننده» مانده‌ زیرا سطح تولید در تعدادی از کشورها همچنان موضوع بحث است و تحریم ایران نیز بی‌ثباتی بزرگی به بازار داده است.

نوآک در مجمع اقتصادی شرقی در ولادی‌وستوک گفت: «طی 2 سال گذشته، بازار اساسا متوازن شده است بطوریکه ذخایر بازارهای نفتی به کمترین میزان 5 سال گذشته و قیمت نفت به سطح قابل قبولی رسید. اما وضعیت تقریبا شکننده باقی مانده است.»

وی افزود درحالی‌که سرمایه‌گذاری جهانی به این صنعت بازگشته است، برخی کشورها نتوانسته‌اند تولید خود را ازسربگیرند؛ به ویژه ونزوئلا که روزانه 50 هزار بشکه نفت از دست داده است.

این مقام روس ادامه داد وضعیت (تحریم) ایران نیز «بی‌ثباتی بزرگی به بازار داده است زیرا واکنش کشورهایی که به طور مشترک روزانه حدود 2 میلیون بشکه نفت از ایران دریافت می‌کردند، همچنان مشخص نیست.»

به نوشته رویترز، نوآک نسبت به تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت هشدار داد و گفت: «این یک بی ثباتی بزرگ برای بازار است. اینکه کشورهایی که تاکنون تقریبا روزانه 2 میلیون بشکه نفت ایران می خریدند، چگونه رفتار خواهند کرد. این وضعیت باید به دقت رصد شود؛ تصمیم درست باید گرفته شود.»

۱۳۹۷/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...