نسخه چاپی

ناوهای ناتو در سواحل سوریه مستقر شدند

تعدادی از ناوهای كشورهای عضو پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در سواحل سوریه در دریای مدیترانه مستقر شدند.

به گزارش نما، ناوها و ناوچه های ناتو در آبهای نزدیک سوریه در مدیترانه شرقی گشت زنی می کنند.

ناو کانادایی «ویل دکبک»، ناوچه موشک انداز «د ریتر» و ناو «الی» یونان ازجمله کشتی های جنگی ناتو هستند که در سواحل سوریه مستقر شده اند.

بر اساس این گزارش، ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه نیز حامل 204 موشک بالدار از نوع تام هاوک هستند که برای ضربه زدن به سوریه آماده شده است.

آمریکا و متحدان غربی این کشور که در سال های اخیر به بهانه بکارگیری ارتش سوریه از مواد شیمیایی سمی در عملیات خود به این کشور حمله موشکی کرده اند، دوباره به سوریه هشدار داده اند که ممکن است با دریافت اطلاعات مبنی بر حمله شیمیایی به این کشور موشک پرتاب کنند.

تروریست ها در ادلب نیز از این وضعیت استفاده کرده و برای انجام اعمال تحریک آمیز و صحنه سازی شیمیایی آماده می شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، رئیس مرکز روسی مصالحه طرف های درگیر در سوریه گفت که تروریست های جبهه النصره در ادلب چندین محفظه حاوی گاز کلر را به روستایی با عنوان بسنقول منتقل کرده اند.

«ولادیمیر ساوچنکو» در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ساکنان محلی، نقشه تروریست ها برای بکارگیری مواد شیمیایی به منظور اقدام تحریک امیز را به نظامیان روس حاضر در سوریه اطلاع داده اند.

رئیس مرکز مصالحه طرف های درگیر در سوریه در ادامه سخنان خود همچنین گفت که اوضاع انسانی در شهر رقه تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا بسیار دشوار است.

وی افزود:ساکنان این شهر از آب آش

۱۳۹۷/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...