نسخه چاپی

كرد در گفتگو با نما:

دولت برنامه های حمایتی و اقتصادی خود را به سرعت اجرایی كند

عکس خبري -دولت برنامه هاي حمايتي و اقتصادي خود را به سرعت اجرايي کند

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط كنونی كه مردم با فشارهای اقتصادی عدیده روبرو هستند ضرورت دارد دولت در تخصیص بسته های حمایتی به اقشار مختلف مردم بخصوص افراد آسیب پذیر اهتمام و سرعت عمل بیشتری به خرج دهد

علی کرد نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از کاهش قیمت نرخ ارز،گفت: سپاسگذار الطاف پروردگار هستیم که با کنترل و نظارت و اعمال سیاست های لازم و حساسیت دستگاه های متولی ضمن توجه به فرامین مقام معظم رهبری کمر افزایش نجومی قیمت نرخ ارز شکست و دشمنان و معاندین نظام و جدائی طلبان و سلطنت طلبان از رسیدن به آنچه در پی آن بودند ناامید شدند تا از بروز فشارها بر مردم در عرصه اقتصادی جلوگیری شود.
وی با اشاره به برنامه پیشنهادی مجلس به دولت برای تهیه و توزیع بسته های حمایتی، عنوان نمود: دولت مکلف به برنامه ریزی برای حمایت از اقشار مختلف مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر و محروم در غالب بسته های حمایتی به صورت قانونی و جامع است.
کرد با ضروری دانستن حمایت از اقشار مختلف مردم به صورت یکسان، تصریح نمود: درشرایط کنونی که مردم با فشارهای اقتصادی روبرو هستند ضرورت دارد دولت در تخصیص بسته های حمایتی به اقشار مختلف مردم بخصوص افراد آسیب پذیر اهتمام و سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.
وی خاطر نشان کرد: حمایت ازافراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت ارائه کالا برگ الکترونیکی صورت می گیرد و برای حمایت از عموم مردم می طلبد دولت به سرعت جزئیات بسته حمایتی خود را اعلام نماید.
وی اظهار نمود: اگر برنامه دولت به صورتی عملیاتی شود که این بسته ها به صورت کالا برگ الکترونیکی و در غالب سهمیه بندی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری روزانه و ماهانه و سالانه خانوارها تعریف شود تضمینی خواهد بود بر اینکه نیاز مردم به کالاها همواره در فروشگاه ها و تعاونی ها موجود است.
وی افزود: لذا مجلس از این طرح استقبال و حمایت می کند لیکن اقدامات دولت باید توامان با سرعت عمل در اثر گذاری در مواقع بروز بحران باشد که کارائی لازم برای مردم داشته باشد.
وی ابراز نمود: در فقدان سیاست گذاری درست دولت برای ما ناگوار بود که ببینیم کالاهای مورد نیاز مردم از جمله مواد خوراکی و بهداشتی در پی کسب سود عده ای از کشور خارج می شود و یکباره قیمت گوجه فرنگی در مناطق محروم به 15 تا 18 هزار تومان و قیمت گوشت 10 تا 12 هزار تومان به 45 هزار تومان و در تهران به 80 هزار تومان برسد.
وی با اذعان به اینکه تدوین بسته های حمایتی آمادگی مسئولان در پاسخ گویی به مردم در مواقع بحرانی را افزایش می دهد، افزود: وظیفه مسئولان امر این است که ضمن رفع نواقص موجود در بازار اقتصاد کشور با مدیریت صحیح به سمت ثبات قیمت ها حرکت کنند و با تدبیر لازم در مواقع لزوم حامی مردم بخصوص اقشار محروم کشور باشند که در تنگنا قرار نگیرند.

۱۳۹۷/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...