نسخه چاپی

خادمی در گفتگو با نما:

FATF منافع ملی كشور را به خطر می اندازد

عکس خبري -FATF منافع ملي کشور را به خطر مي اندازد

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: پنجره ای وجود داشت كه ما می توانستیم یك سری از كارهای خود را در غالب آن با این فشارهای تحریمی انجام دهیم كه متاسفانه با تصویب FATF آن پنجره را هم به روی خود بستیم

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به عدم شفاف سازی صحیح پیرامون FATF،گفت: متن اصلی مورد تایید و ترجمه شده این معاهده در اختیار بسیاری از نمایندگان قرار نگرفت و فرصتی برای نمایندگان جهت بحث و ارائه نظر پیرامون آن مهیا نشد تا شفاف سازی کامل از تبعات پیوستن به FATF ارائه شود با توجه به اینکه از هر کلمه این قراردادها و متون بیگانه تفاسیر مختلفی می شود که بعدها می توانندعلیه کشورمان سوء استفاده نمایند.
وی با اذعان به دشمنی آشکار دولت های موسس و عضو در این کنوانسیون با جمهوری اسلامی ایران،عنوان نمود: چنین قرارداد هایی صرفا"بین دولی قابل اجراست که دشمنی با هم نداشته و کسی را با تحریم و جنگ تهدید نکنند،درحالی که دشمنی آنان با ما به هر دلیلی پوشیده نیست و منطقی هم نداشت که در شرایط کنونی با فشار اقتصادی وارده از سوی آنان و احتمال قریب به یقین تحریم ها چنین معاهده ای پذیرفته شود.
خادمی گفت: دشمن اکنون نفت ما را تحریم کرده و دارو به ما نمی فروشد و اجازه انتقال پول نمی دهد و همه درهای پیش رو را به روی ما بسته و با این حد دشمنی حتی با پیوستن به این معاهده هم راضی نمی شود ما از لیست سیاه تدوینی آنان خارج شویم.
وی افزود: پنجره ای وجود داشت که ما می توانستیم یک سری از کارهای خود را در غالب آن با این فشارهای تحریمی انجام دهیم که متاسفانه با تصویب FATF آن پنجره را هم به روی خود بستیم و در بسته شدن این پنجره حتی به دشمن کمک هم کردیم تا دیگر هیچگونه انتقال پول و خریدی را نتوانیم آزادانه انجام دهیم و خودخواسته مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کنیم.
وی با ابراز تاسف از اصرار دولتمردان در پیوستن به این معاهده، ابراز نمود: آقایان چون در این 5 سال نتوانستند کاری انجام دهند و مشکلات عدیده کشور در بحث بیکاری و فقر به وجود آمده را رفع نمایند تمام هم و غم خود را در ارتباط با غرب گذاشتند.
وی اظهار نمود: وانمود کردن تصویب FATA همه مشکلات مملکت را حل می کند در حالی که مردم در مورد برجام هم همین ها را شنیده بودند ولی اتفاقی نیفتاد هیچ وضع بدتر هم شد.
وی با اشاره به تفسیر رئیس مجلس از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون معاهدات بین المللی، خاطر نشان کرد: آقای لاریجانی فرمود مقام معظم رهبری مخالفتی ندارند اما ما که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم ایشان تاکید نمودند نروید آشی را که دیگران پخت و پز می کنند و نمی دانید چیست استفاده کنید اگر می خواهید کاری کنید قانون داخلی تدوین کنید.
وی افزود: متاسفانه با طرح موضوع به نقل از رهبری، آقای لاریجانی فضا را به سمتی برد که مقام معظم رهبری مخالفتی ندارند و همین سبب شک شد و به تصویب FATA در مجلس کمک کرد.


۱۳۹۷/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...