نسخه چاپی

شهریاری در گفتگو با نما:

لوایح FATF در راستای تأمین منافع غرب است/ تصویب FATF باعث بهبود شرایط اقتصادی كشور نمی شود

عکس خبري -لوايح FATF در راستاي تأمين منافع غرب است/ تصويب FATF باعث بهبود شرايطي اقتصادي کشور نمي شود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: FATF در راستای كسب منافع غرب است و هیچ اتفاقی برای بهبود امور اقتصادی كشور رخ نخواهد داد.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به مخالفت صریح خود با تصویب کنوانسیون FATF،گفت: در مجلس هر نماینده با توجه به تفکر و برداشت خود در تصیم گیری ها برای ابراز موافقت و مخالفت در تصویب قوانین و لوایح عمل می کند که در جریان رای گیری برای تصویب معاهده بین المللی FATF هم همین روال اجرا شد و بنده جز مخالفان پیوستن به این کنوانسیون بودم.
وی عنوان نمود: معتقدم در شرایط کنونی و فشارهای اقتصادی اعمالی بیگانگان بخصوص امریکا و سرانجام برجام که مذاکره کنندگان نتوانستند مشکلی از کشور را حل کنند این کنوانسیون هم استعماری و در راستای کسب منافع غرب است و هیچ اتفاقی برای بهبود امور اقتصادی کشور رخ نخواهد داد.
شهریاری با غیر قابل اعتماد خواندن آمریکا و متحدانش، گفت: دشمن دست بردار نیست و هر روز یک بهانه برای ما خواهد آورد که مشکلاتمان را بیشتر کند، زمانی اینطور وانمود کردند برجام تحریم ها را رفع می کند و امروز می گویند FATF راه گشا است، فردا هم حقوق بشر و موشک بالستیک و غیره را بهانه خواهند کرد که به محدود سازی ما اقدام نمایند.
وی افزود: ما داشتیم کار خودمان را انجام می دادیم محدودیتی هم نداشتیم لذا امروز که این معاهده را پذیرفتیم اگر بگویند شما اینکار را کنید و ما نکنیم ما را به شورای امنیت خواهند برد و محدودمان می کنند.
وی با اذعان به اینکه تاکنون لیست سیاه آنها برای معنایی نداشت، گفت: برخی به غلط فکر می کنند این به نفع کشور است در حالی که نیست و اکنون نیز بعد رای آوردن در مجلس برای تعیین تکلیف قطعی به شورای نگهبان می رود که ممکن است تصویب شود یا نشود که باید منتظر ماند.
وی ابراز نمود: ما درخواست کردیم رای گیری به صورت علنی صورت گیرد تا مردم بدانند نمایندگان شان چه موضعی در نگاه به غرب دارند لیکن نمایندگان موافق با این معاهده، موافق شفاف سازی نبودند در حالی که خود با تصویب این معاهده پذیرفتند اطلاعات مردم در اختیار بیگانگان قرار گیرد در حالی که ما معتقدیم مردم نامحرم نیستند و باید در جریان همه امور قرار گیرند و شفاف سازی درستی از اقدامات نمایندگان در مجلس صورت گیرد.
وی اذعان نمود: اکنون تنها 37 کشور عضو FATF هستند و فشارها برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این معاهده فقط محدود سازی صرف برای ماست چرا که امروز تنها این ما هستیم که از مستضعفین جهان حمایت می کنیم و حامی جریان مقاومت و گروه هایی چون حزب الله لبنان و جریان مقاومت در منطقه هستیم و دشمن می خواهد جلوی ما را در این همراهی بگیرد.
وی افزود: جالب است که در مقابله با تامین مالی تروریسم با توجه به اهداف کنوانسیون FATF امروز بزرگترین کشور حامی تروریست عربستان سعودی و امارات اند که خود عضو FATF هستند و مشکل و محدودیتی در تامین مالی تروریسم برایشان بوجود نیامده و با آنان برخوردی نمی شود.

۱۳۹۷/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...