نسخه چاپی

همه چیز درباره حق‌الناس و عواقب آن

صفحه اینستاگرام منتسب به حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان مطلبی را در خصوص حق‌الناس و عواقب آن منتشر كرده است.

به گزارش نما، هر کسی در پروندۀ خود یک سلسله لغزش ها دارد؛ هر فرد معتقد و مؤمنی دوست دارد خداوند از اشتباهات، لغزش ها و گناهان او گذشت کند. ممکن است در زمان جوانی و یا در حالت عصبانیت مرتکب گناهی شده باشد که درست نبوده و در صدد جبران آن باشد. به طور قطع هیچ فردی نمی خواهد این چنین موارد در پرونده او باقی بماند و فردای قیامت عامل عذاب و عقاب و جریمۀ شما شود.

گذشت کردن و به رخ نکشیدن بدی ها، یک عمل بسیار عالی انسانی، ارزشی، اخلاقی و یک عمل الهی مسلک است که روح آدمی را جلا داده و باعث سبک‌تر شدن بار گناهانش می‌شود. به فرموده باری تعالی، خداوند از حق خود می‌گذرد اما حق‌الناس چیزی است که به سادگی قابل بخشش نبوده و عقوبت سختی را برای فرد به دنبال دارد.

همچنین خداوند متعال در قران میفرماید: اگر دوست دارید من لغزش های شما را ببخشم و بیامرزم «وَ لْیَعْفُوا وَ لْیَصْفَحُوا» (نور، 22) شما هم از بدی های دیگران نسبت به خودتان گذشت کنید و به رخ آنان هم نکشید.

در همین راستا صفحه رسمی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان مطلبی را در خصوص حق‌الناس و عواقب آن منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

استاد انصاریان: انسانی که حق الناس به گردن دارد منتظر گذشت نباشد

یقین بدانید پروردگار عالم در قیامت از پرونده ای که قابل گذشت هست، گذشت خواهد کرد. برخی از پرونده ها قابل گذشت نیستند، این افراد خودشان در دنیا خود را رسوا کردند؛ اینان حق الناس گردنشان است و قابل گذشت نیست.

انسان نمی تواند بگوید آنهایی که به من بدی کردند، گذشت از آنها خیلی سخت است. انسان اگر خدا باور، قیامت باور و قرآن باور باشد، حالت گذشت برایش آسان می شود.

هفت عضو بدن که علمای اخلاق اسمش را گذاشتند اعضای رئیسه به ترتیب چشم، گوش، زبان، دست، شکم، غریزه و پا هستند. برای نوک زبان که هنر حرف زدن دارد قرآن مجید عددی نزدیک به سیصد آیه آورده است. برای شش عضو دیگر مجموعاً دویست آیه در قرآن پیدا نمی کنید.

مبلغ دین در امر به معروف هم باید ادب کند، ما در امر به معروف نباید تلخ حرف بزنیم. در امر به معروف سخن ما نرم و روی موج محبت قرار بگیرد؛ در امر به معروف اگر کسی که امر به معروف شده گوش داد ثواب می برد، شما هم که امر به معروف کردید ثواب می برید؛ اگر کسی به امر به معروف گوش نداد، فقط شما ثواب می برید".

۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...