نسخه چاپی

عابدینی در گفتگو با نما:

عربستان برای بستن پرونده خاشقجی رشوه می دهد/ تروریست رژیم سعودی است

عکس خبري -عربستان براي بستن پرونده خاشقجي رشوه مي دهد/ تروريست رژيم سعودي است

كارشناس غرب آسیا، گفت: احتمال اینكه رژیم سعودی با پرداخت رشوه برای برعهده گرفتن قتل خاشقجی از سوی گروه یا افراد خودسر، خود را از اتهام وارده تبرئه كند، وجود دارد.

عابدینی کارشناس غرب آسیا درگفتگو با نما با اشاره به خبر ناپدید شدن جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه، گفت: شوک بزرگی به جامعه رسانه ای بین الملل در جریان این اتفاق وارد شد ولی پرده ای از جنایات ضدحقوق بشری مستمری که دولت سعودی انجام می دهد در سطح جهان آشکار شد.
وی با بیان اینکه این گونه رفتارها از دولت سعودی کار عجیبی نیست، عنوان نمود: وقتی دولتی نخست وزیر قانونی لبنان سعد حریری را دعوت کرده و در عربستان به گروگان می گیرد تا او را مجبور کند از سمت خود کناره گیری نماید و با پا درمیانی فرانسه مجبور به آزادی او می شود دیگر به قتل رساندن یک روزنامه نگار برایش کار سختی نیست.
وی تصریح نمود: رژیم سعودی در انظار عمومی جهان در 5 سال گذشته به یمن حمله کرده و صدها زن و کودک را قتل عام نموده تا اینکه سازمان ملل متحد بیانیه صادر کرده و دولت سعودی را کودک کش می خواند ولی با پولی که عربستان می پردازد و تهدید می کند اگر بیانیه خود را پس نگیرند دیگر کمکی به سازمان ملل نمی کنند دبیر کل سازمان ملل بیانیه را پس می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: قریب 8 سال است سعودی به بحرین حمله کرده و با معارضین بحرینی که به صورت مسالمت آمیز در کشور خود در حال اعتراض و دفاع از خود هستند مقابله می کند و آنها را در وضعیتی اسفناک مورد شکنجه و شهادت قرار می دهد.
وی با اذعان به اینکه دولت سعودی یک تروریسم دولتی است، گفت: برکسی پوشیده نیست که شکل گیری داعش و پیشتر از آن القاعده و بسیاری از گروه های تروریستی در سطح جهان با حمایت دلارهای سعودی در مدارس تروریست ساز این رژیم شکل گرفته که از طریق آنها نیز می توان هر اقدام جنایت باری را صورت داد.
وی گفت: دولت ترکیه باید این موضوع را تا فاش شدن همه ابعاد قضیه پیگیری کند و انتظار همه روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه و حامیان حقوق بشر در سطح جهان آشکار شدن ابعاد این جنایت است.
وی اذعان نمود: هر چند به نظر می رسد دولت سعودی در گام نهایی با پرداخت رشوه های چند میلیاردی به گروه هایی، گناه را به گردن افراد دیگری بندازد و در نهایت بگویند گروهی خودسر این کار را کرده تا در نهایت موضوع جمع شود.
وی با بیان اینکه اگر اتفاقی هر چند کوچک تر از این مسئله برای یک روزنامه نگار دیگر اتفاق می افتد آمریکا موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل می کشید، بیان نمود: آمریکایی ها اکنون در برابر جنایتی که اتفاق افتاده سکوت کرده اند ولی باید بدانند وجدان بیدار انسان های آزاده جهان شاهد این موضع گیری های دوگانه بوده و خواست عمومی این است که اگر امریکا واقعا حامی حقوق بشر است در این رابطه موضع گیری روشنی داشته باشند.

۱۳۹۷/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...