نسخه چاپی

تاوان خونین خیانت!

عادی سازی روابط با اسرائیل به مفهوم كشتار مردم فلسطین است

عکس خبري - عادي سازي روابط با اسراييل به مفهوم سکوت کشتار مردم فلسطين نيست

سفر نتانیاهو به عمان در حالی انجام شد كه از ابتدای هفته گذشته مسقط به مدت سه روز میزبان محمود عباس، رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین بود.

به گزارش نما دیروز منابع رسمی عمان و رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به مسقط و دیدار با سلطان قابوس خبر دادند. چندین مقام بلندپایه نظامی و امنیتی از جمله یوسی کوهن، رئیس موساد در این سفر نتانیاهو را همراهی می‌کردند. جزئیات چندانی درباره مذاکرات دو طرف منتشر نشده و تنها در یک بیانیه مشترک گفته شده است دو طرف درباره «راه‌های پیشبرد روند صلح خاورمیانه» و «مسائل متقابل برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه» بحث کرده‌اند.
نکته قابل توجه آنکه مسقط مدعی است این دیدار به درخواست شخص نتانیاهو انجام گرفته و تل‌آویو همین نسبت را به مقامات عمان می‌دهد. این سفر در حالی انجام شد که از ابتدای هفته گذشته مسقط به مدت سه روز میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. برخی توالی این دو سفر را نشانه‌ای از تلاش برای پیشبرد روند سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی می‌دانند.
این نخستین بار نیست که یک مقام رسمی صهیونیستی به عمان سفر می‌کند. اولین بار در سال 1994 اسحاق رابین به مسقط رفت که چندی بعد در سرزمین‌های اشغالی ترور شد و به هلاکت رسید. پس از هلاکت وی در ابتدای سال 1996 شیمون پرز دفتر نمایندگی اقتصادی رژیم صهیونیستی در مسقط را افتتاح کرد. در همین حال، دیروز «میری ریگیو» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به همراه یک هیئت 11 نفره ورزشی برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ جودو وارد شهر ابوظبی در امارات شد. این اولین سفر رسمی یک وزیر صهیونیست به یک کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس به شمار می‌رود. این سفرها در روزی انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی در سی‌ویکمین تظاهرات «جمعه بازگشت» شش فلسطینی دیگر را در غزه و کرانه باختری به شهادت رساند. افزون بر قبح‌زدایی و تابوشکنی ارتباط این رژیم منحوس با کشورهای اسلامی، یکی از نتایج حتمی نمایش آشکار خیانت سران عرب به آرمان فلسطین، جری‌تر شدن رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم فلسطین خواهد بود که این خیانت را مردم مسلمان منطقه بر حاکمان نالایق نخواهند بخشید.

۱۳۹۷/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...