نسخه چاپی

دستاورد های پارالمپیك؛ الگویی برای وزارت ورزش و كمیته المپیك

عکس خبري -دستاورد هاي پارالمپيک؛ الگويي براي وزارت ورزش و کميته المپيک

پس از برگزاری دودوره این بازیها درشهرهای گوانگ جو- چین واینچئون - كره جنوبی این بار جاكارتا پایتخت اندونزی میزبان ورزشكاران معلول كشورهای مختلف به ویزه كاروان ورزشی جانبازان ومعلولان ایران بود.

خسرو کفیلی-جاکارتای اندونزی پس از گذشت دوماه از برگزاری بازی های آسیایی میزبان سومین دوره بازی های پاراآسیایی بود، بازی هایی که هر چهار سال یک بار با حضور قدرتمندان معلول قاره کهن دررشته های مختلف ورزشی برگزار می شود.

پس از برگزاری دودوره این بازیها درشهرهای گوانگ جو- چین واینچئون - کره جنوبی این بار جاکارتا پایتخت اندونزی میزبان ورزشکاران معلول کشورهای مختلف به ویزه کاروان ورزشی جانبازان ومعلولان ایران بود.

کاروان ورزشی جانبازان ومعولان ایران که بانام کاروان خودباوری و امید وبا شعار با توکل وتلاش ما می توانیم دراین رویداد ورزشی قاره ای شرکت کرده بود باجهشی خیره کننده نسبت به دودوره گذشته این بازی ها عنوان سومی را از آن خودکرد. نتیجه ای که خوش بینانه ترین کارشناسان نیز پیش از اعزام این کاروان به جاکارتا پیش بینی آن را نمی کردند.تکرار عنوان چهارمی دودوره گذشته و یانزدیک شدن به تیم سوم هدف غایی مدیران این کاروان بشمار می رفت. این کاروان برخلاف دیگر کاروان ورزشی کشورمان که دوماه پیش به بازی های آسیایی اعزام شده بود بدورازهرگونه جنحال ،هیاهو، تبلیغات کاذب و اعزام تیم ها و ورزشکارانی که شانس کسب مدال نداشتند و همراهان اضافی ، دررقابت با دیگرکاروان های ورزشی کشورهای قاره با کسب ۵۱ مدال طلا ، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز پایین تر از تیم های چین وکره جنوبی که به ترتیب ۱۷۲ مدال طلا ،۸۸ نقره ، ۵۹ برنز و ۵۳ طلا، ۴۵ نقره و ۴۷ برنز کسب کردند، سکوی سومی را از آن خودکرد.

سکویی بس ارزشمند برای ورزشکاران جانباز ومعلول کشورمان که در صورتی که میزبان بازی ها با برگزاری رقابت های فوتبال ۵ و۷ نفره مخالفت نمی کرد و اندک شانس اکنون جای تیم های کره جنوبی و ایران تغییر می کرد.

نتایج کسب شده در این بازی ها نشان داد که جایگاه چین دربرهه کنونی دست نیافتنی است ولی کره ای ها به خوبی به این امرپی بردند که با اندک لغزشی جایگاه دومی شان توسط تیم ایران تهدید می شود.

زاپنی ها که در سال ۲۰۲۰میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک درتوکیو هستند بازنده بزرگ بازی های پاراآسیایی بودند که رده سومی دو دوره گذشته این بازی ها را به تیم ایران واگذار کردند که با توجه به سخت کوشی مردم کشور آفتاب وبرنامه محوری آنان از هم اکنون می توان درانتظار بازگشت قدرتمندانه ورزشکاران معلول این کشور در توکیو بود.

نگاهی به مدال های کسب شده دربخش های تیمی و انفرادی با وجود تمامی کمبودها به ویزه نسبت به ورزشکاران سالم از سوی کاروان ورزشی جانبازان ومعلولان ایران در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حاکی از آن است ،برنامه ریزی تدوین شده از سوی مربیان و دست اندرکاران رشته های مختلف ورزشی و حمایت مدیران کمیته پارالمپیک در مسیر صحیح قرار داشته که ثمره آن افزون بر جاکارتا در بازی های پارالمپیک توکیونیز نمایان خواهد شد.

بی شک از شاهین ایزدیار که با کسب ۶ مدال طلا در رشته شنا به تنهایی بیش از ۱۰ درصد مدال های کاروان اعزامی ایران را به دست آورد تا ساره جوانمردی که به عنوان پرچمدار ۲ مدال طلا کسب کرد و همچنین سیامند رحمان که همیشه علاوه بر کسب مدال طلا در وزنه برداری به رکوردش هم حمله می کند باید به عنوان بهترین های کاروان کشورمان در بخش انفرادی یاد کرد.

افزون بر آن در بخش تیمی نیز تیم های ملی والیبال نشسته ، بسکتبال با ویلچر وگلبال نیز بسان گذشته افتخار آفرین بودند.

با اینکه مدیران کمیته ملی پارالمپیک بر خلاف دیگر مدیران ورزشی از بازگوکردن عملکردشان سر باز زده و فعالیت هایشان را رسانه ای نکرده اند، اکنون با پایان هشت روز رقابت ورزشکاران جانباز و معلول ایران در این رویداد مهم قاره ای و نتایج کسب شده به نظر می رسد که می بایست دستاوردهایشان را به خوبی بیان کرده تا سرمشق افرادی باشند که اطلاعات نادرست را دراختیارات مقامات عالی کشور قرار می دهند.

۱۳۹۷/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...