نسخه چاپی

13 آبان معنادار و سراب تحریم های جدید آمریكا!

عکس خبري -13 آبان معنادار و سراب تحريم هاي جديد آمريکا!

دیروز رسانه‌های جهان دو تصویر را ثبت كردند كه تحلیل محتوا و بازكاوی نشانگان استعاره‌ای آنها ترجمان عمق شخصیت و عقبه فرهنگی آنهاست.


دیروز رسانه‌های جهان دو تصویر را ثبت کردند که تحلیل محتوا و بازکاوی نشانگان استعاره‌ای آنها ترجمان عمق شخصیت و عقبه فرهنگی آنهاست.
تصویر اول، تصویری از استواری مردمانی که خرد و کلان آمدند تا چهارمین شکست را به ابرقدرتی ستم‌پیشه و متبختر تحمیل کنند و با فریاد رسا اعلام کنند ما همچنان تداوم‌بخش راه کسانی هستیم که در سه‌گانه‌های 13 آبان 1343، 1357 و 1358 بینی شیطان اکبر را به خاک مالیده‌اند. مردم ایران در اوج ناباوری دشمنان و برخی واداده‌های داخلی با وجود پاره‌ای گله‌گذاری‌ها از وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، بار دیگر متحد و یکپارچه 13 آبانی «متفاوت»، «معنادار» و «تماشایی»‌تر از گذشته خلق کردند.
اما تصویر دوم، از آنِ ترامپ بود که با انتشار تصویری مشمئزکننده و شبیه‌سازی شده از پوستر سریالی هالیوودی در پست توئیتری‌اش به موضوع بازگشت تحریم‌ها پرداخت. تحلیلگران اقتصادی و سیاسی در مباحثی تحلیلی ظرفیت‌ها و امکانات محدود آمریکا برای به زانو درآوردن ایران در دومین مرحله تحریم‌ها که قرار است از امروز بخش‌های کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار ‌دهد، بررسی کردند. زشتی این تصویر در لابه‌لای ادعاهای گزاف یادداشت وزیر خزانه‌داری آمریکا در روزنامه‌ای انگلیسی و بیانیه دو روز پیش ترامپ موج می‌زد که سرشار از کینه، نفاق و حرص انتقام از ملت ایران به دلیل خلق سه‌گانه تحقیرِ حاکمان آمریکایی بود. آنها با دورویی وقیحانه نوشتند، ما دنبال رنج ملت ایران از این تحریم‌ها نیستیم؛ در حالی که در حکم اخیر دادگاه لاهه آمده است آمریکا موانعی برای ارسال دارو، مواد غذایی، کشاورزی و وسایل بهداشتی به ایران ایجاد کرده است.
گفتنی است، اولین نشانه استیصال هیئت حاکمه واشنگتن در موفقیت دور جدید تحریم‌ها که به نظر می‌رسد بیشتر با هدف تصویرسازی دروغین رسانهای از آنها به مثابه لولوخرخره برای ایجاد هراس در مردم با برهم زدن امنیت روانی و ایجاد تلاطم در بازار ایران و در نهایت کشاندن مسئولان دولت به میز مذاکره مجدد طراحی شده‌اند، این است که هشت کشور عمده خریدار نفت ایران از سوی خود آمریکایی‌ها معاف شدند و این، یعنی آمریکا قادر نیست الزامات تحریم ایران را فراهم کند و مانع از دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران شود.

۱۳۹۷/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...