نسخه چاپی

كوثری در گفتگو با نما:

تحریم و فشار اقتصادی دشمن با مقاومت مردم ایران درهم می‌شكند

عکس خبري -تحريم و فشار اقتصادي دشمن با مقاومت مردم ايران درهم مي‌شکند

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: احیای فرهنگ صرفه جویی و دوری از زندگی های تشریفاتی و ریخت و پاش های بی مورد خود از اجزای مقاومت و ایستادگی در مقابل فشارهای اقتصادی دشمن است.

اسماعیل کوثری نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج نظریه مقاومت، گفت: این تنها ما نیستیم که معتقدیم با مقاومت می توان پیشرفت کرد بلکه کشورهای بسیاری در طول تاریخ با اجرای تئوری مقاومت در زندگی خود توانسته اند امور کشور خود را سامان داده و پیشرفت کنند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال فشار اقتصادی بر کشور و مردم است،افزود: دشمن در عرصه اقتصادی اعمال فشار می کند تا سبب بروز مشکلات عدیده شود لذا ما هم در مقابله با این دشمنی باید بهترین راه را برگزینیم که این راه جز مقاومت و ایستادگی نیست تا دشمن از اقدام خود خسته و ناامید شود.
وی گفت: البته مقاومت در این شرایط به این معنا نیست که بخواهیم خود را تحت فشار قرار داده و در سختی زندگی کنیم بلکه باید برای زندگی خود برنامه درستی داشته و سبک زندگی خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم از امکانات و شرایط موجود بهترین بهره برداری را بنماییم.
وی با اذعان به اینکه مدیریت درست زندگی خود نوعی ایستادگی و مقاومت است،اظهار نمود: احیای فرهنگ صرفه جویی و دوری از زندگی های تشریفاتی و ریخت و پاش ها خود از اجزای مقاومت و ایستادگی در مقابل فشارهای اقتصادی دشمن است.
کوثری گفت: نباید از مقاومت این برداشت اشتباه را کرد که مقاومت و ایستادگی یعنی به سختی افتادن و دور شدن از زندگی معمول و متعارف است بلکه مقاومت یعنی با برنامه زندگی کردن و با کار و تلاش و تصمیم گیری درست زندگی خود و جامعه را پیش بردن که یقینا" با این روحیه در زندگی می توان بر مشکلات فائق آمد و دشمن را ناامید و اقداماتش را بی اثر نمود که دیگر نتواند هیچ اقدامی برای اعمال فشار نماید.
وی با اشاره به پیشرفت کشور در دوران سخت جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقاومت،گفت: در سالهای اوج جنگ که قسمتی از خاک کشور دست دشمن بود ما سالیانه حداکثر 100000 هزار بشکه نفت با قیمت 8 دلار صادرات داشتیم ولی تلاش و ایستادگی نمودیم که امروز به پیشرفت های بی نظیر رسیده و از ان مراحل سخت گذشتیم لذا نباید این پیروزی ها را فراموش کنیم و برای جوانان آیه یاس و ناامیدی بخوانیم باید پیروزی های بدست آمده با مقاومت را ترویج کنیم که امروز اگر در این موقعیت قرار داریم نتیجه ایستادگی هاست که با تلاش بیشتر وضع بهتر از این هم خواهد شد.
وی افزود: دشمن در هر شرایطی به دنبال دشمنی است ولی ملت ما هم سلاح مقاومت به دست دارد تا نگذارد دشمن کاری از پیش ببرد در همین ماههای اخیر در وضع اقتصادی بازار چه تشنجی ایجاد نمودند ولی نتیجه چه شد، آیا آمریکا توانست فروش نفت ما را متوقف کند یا جلوی راهپیمایی عظیم ملت ها را در اربعین بگیرد، اینها همه نتیجه همدلی و یکپارچگی ملتی است که تصمیم قاطع بر ایستادگی گرفته و تا ناامیدی دشمن راهش را ادامه خواهد داد.


۱۳۹۷/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...