نسخه چاپی

دیدبان حقوق بشر به درخواست «یاران اوباما» برای پایان جنگ یمن واكنش نشان داد

مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر به بیانیه جمعی از مقامات دولت سابق آمریكا در خصوص لزوم پایان جنگ یمن واكنش نشان داد.

به گزارش نما، «سارا لی ویتسون» مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر، با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به درخواست جمعی از اعضای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، و در خواست آنها از دولت دونالد ترامپ برای پایان جنگ در یمن، نوشت: از درخواست مقامات دولت اوباما برای پایان جنگ یمن استقبال می کنیم. اما در مرحله اول یک درک نادرست و تقلب آمیز در مورد نقش آنها در حمایت از این جنگ وجود دارد. این درست نیست که می گویند نقش اوباما در جنگ یمن فقط حمایت اندک و محدود از عربستان در خصوص تهدیدهای امنیتی بوده است.

بر اساس این گزارش، ۳۰ مقام عالی رتبه دولت باراک اوباما در نامه‌ای به مسئولیت خود در مداخله واشنگتن به جنگ داخلی یمن اذعان کرده و از دولت کنونی کشورشان خواستند تا این مسأله را متوقف کند.

نام های «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، «جان برنان» رئیس پیشین سازمان سیا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه دولت پیشین و نیز «لیزا موناکو» مقام پیشین کاخ سفید در این نامه مشهود است.

مقامات مذکور در اعترافی دیرهنگاه در این نامه نوشته اند: نمی‌ خواستیم حمایت آمریکا از ائتلاف (به سرکردگی سعودی) به چک سفید امضاء تبدیل شود. هم اکنون تلفات غیرنظامیان در یمن افزایش یافته و هیچ چشم اندازی از پایان درگیری ها در این کشور وجود ندارد. زمان آن رسیده است تا به نقش آمریکا در این جنگ فاجعه آمیز در یمن خاتمه داد.

در ادامه این نامه آمده است: تلاش ناموفقی را در پشتیبانی مشروط از ائتلاف (سعودی) داشتیم؛ لذا هم اکنون باید این پشتیبانی را متوقف کنیم.


۱۳۹۷/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...