نسخه چاپی

خیانت به ایران به گواه تاریخ!

عکس خبري -خيانت به ايران به گواه تاريخ!

مراسم یكصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در حالی با حضور شماری از مقامات جهانی در پاریس برگزار شد كه جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین غایب این مراسم به شمار می‌رود.

مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در حالی با حضور شماری از مقامات جهانی در پاریس برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین غایب این مراسم به شمار می‌رود. رهبران 70 کشور جهان به دعوت پاریس در این مراسم شرکت کرده‌اند. برخی از کشورهای شرکت‌کننده هیچ ارتباطی نه از دور و نه از نزدیک با جنگ جهانی اول ندارند؛ ولی جمهوری اسلامی ایران خاطره تلخی از این جنگ داشته و دارد و به شدت از آن متأثر شده است. حضور نیروهایی از سه کشور انگلیس، روسیه و عثمانی در ایران در جریان جنگ جهانی اول(1917م) وضعیتی را به وجود آورد که سبب قحطی سراسری در کشور شد. محمدقلی مجد، پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا بر اساس اسناد وزارت خارجه این کشور، آمار قربانیان این قحطی را 8 تا 10 میلیون نفر برآورد می‌کند. حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر جنگ جهانی اول به قولی 18 میلیون کشته داشت و ایران به تنهایی 10 میلیون کشته داده است، چرا در نشست پاریس حضور ندارد؟ در پاسخ باید گفت:
1ـ ایران در آن دوره به طور کامل تحت سلطه دو قدرت وقت جهان‌، یعنی انگلیس و روسیه‌ بود. امضای قراردادهای متعدد و یک‌طرفه با دو قدرت جهانی مطرح شده نشان از وابستگی کامل ایران به آن کشورها دارد. از سوی دیگر، احمدشاه قاجار با شروع جنگ جهانی اول اعلام بیطرفی کرد. با این حال باز هم انگلیسی‌ها به مردم ایران خیانت می‌کنند و سبب مرگ نصف جمعیت ایران می‌شوند. رفتار خباثت‌آمیز غربی‌ها در طول تاریخ معاصر نشان می‌دهد، این کشورها نه تنها با جمهوری اسلامی ایران، بلکه با هویت ایرانی مشکل دارند. جدا شدن بخش‌های مهم و استراتژیک از ایران با توطئه و حیله انگلیس‌ها همگی نشان از این دارد که غربی‌ها همواره درصدد تضعیف ایران و ایرانی هستند.
2ـ امروز که جمهوری اسلامی ایران توانسته است دست مستکبران جهانی را از کشور قطع کند، مورد هجمه و هجوم آنها قرار گرفته است. به گواه تاریخ معاصر، دشمنی غربی‌ها به ویژه انگلیس در پشت صحنه و آمریکا در ظاهر، به دلیل پیشرفت‌ها و استقرار حکومت مقتدر و غیر وابسته است. بر اساس این شواهد و قراین به صراحت می‌توان گفت، اگر رسانه‌های غربی می‌کوشند دشمنی‌ها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را ناشی از استقرار حکومت اسلامی معرفی کنند، دروغ می‌گویند.

۱۳۹۷/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...