نسخه چاپی

ایجاد همه زیرساختها برای اجرای فاز دوم طرح كاهش

سعید قیصر در تشریح ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز دوم «طرح كاهش» گفت: سیستم نرم افزاری لازم برای اجرای این مرحله از طرح در وزارت كشور آماده شده است و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات در طرح كاهش نداریم.

به گزارش نما، مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی کشور با اشاره به اینکه تمامی اقدامات لازم از سوی سامانه یکپارچه معاینه فنی(سیمفا) برای اتصال سازمان راهداری به سامانه انجام شده است، گفت: ظرف یک تا دو هفته اینده سازمان راهداری کشور به سامانه سیمفا متصل خواهد شد.

سعید قیصر در تشریح ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز دوم «طرح کاهش» گفت: سیستم نرم افزاری لازم برای اجرای این مرحله از طرح در وزارت کشور آماده شده است و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات در طرح کاهش نداریم نه تنها در تهران؛ بلکه در سایر کلانشهرها نیز برای اجرای این طرح محدودیتی از سوی سیمفا وجود ندارد. در حقیقت زیرساخت‌ها محیا شده و برای پاسخگویی و اجرای طرح کاهش در تمامی کلانشهرها آمادگی لازم وجود دارد.

وی افزود: مقدمات اتصال سازمان راهداری به سامانه سیمفا ایجاد شده تا به صورت آنلاین همانند مراکز معاینه فنی سبک؛ مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین هم به سامانه معاینه فنی یکپارچه متصل شوند و درحال آماده کردن بحث های وب سرویس هستیم. از سوی سیمفا همه چیز محیا شده و تنها باید سازمان راهداری تغییراتی در نرم افزار خود ایجاد کند؛ لذا منتظر سازمان راهداری هستیم تا این مهم محقق شود و امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده این کار انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر از سمت سیمفا برای اتصال مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین هیچ محدودیتی ندارد و برای اجرای طرح کاهش هم نه تنها در تهران؛ بلکه در تمامی کلانشهرها آمادگی لازم در سامانه سیمفا وجود دارد.

مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی کشور درباره محدودیت ارائه خدمات در مراکز معاینه فنی و ایجاد صف‌های طولانی مقابل این مراکز گفت: بر اساس قانون پس از 4 سال خودروها برای اخذ گواهی باید به مراکز مراجعه کنند اما مردم برای اینکه بتوانند از تخفیف طرح ترافیک بهره مند شوند با هر مدلی و زیر 4 سال برای اخذ گواهی مراجعه می‌کنند که این مسئله باعث شده مراجعات فراتر از حد پیش بینی شده شود.
وی افزود: شهروندان گرامی باید بدانند می توانند به تمامی مراکز معاینه فنی شهرهای اقماری تهران و سایر شهرهای کشور مراجعه کنند؛ در حقیقت وقتی می گوییم سامانه معاینه فنی کشور یکپارچه عمل می‌کنند یعنی تفاوتی میان کیفیت مراکز معاینه فنی در ارائه خدمات وجود ندارد و مردم می‌توانند به سایر مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.


۱۳۹۷/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...