نسخه چاپی

علیپور در گفتگو با نما:

حمایت از تولید داخلی شعار بی عمل دولتی ها/استفاده از تولیدات داخلی میان مردم فرهنگ‌سازی شود

عکس خبري -حمايت از توليد داخلي شعار بي عمل دولتي ها/استفاده از توليدات داخلي ميان مردم فرهنگ‌سازي شود

عضو سابق كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت: این ذهنیت كه جنس خارجی كیفیت بالاتری نسبت به محصول داخل دارد درست نیست.

محمد علیپور نماینده ادوار مردم آذربایجان غربی،ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به عدم توجه برخی مسئولان به توانمندی تولیدات داخل،گفت: با وجود اینکه تولید و عرضه پوشاک مرغوب ایرانی نیازمندحمایت مسئولان از تولید کننده در مقابله با واردات گسترده پوشاک خارجی است متاسفانه در راستای تامین منافع شخصی عده ای برخورد جدی در این زمینه با متخلفین صورت نمی گیرد.
وی گفت: بالارفتن قیمت ارز تاحدی سبب کاهش واردات پوشاک شد ولی همچنان واردات پوشاک ترک در کشور با برندسازی و تبلیغاتی که برای آن وجود دارد و مردم فکر می کنند اگر جنسی ترک باشد بهتر از جنس ایرانی است فرصت تولید و عرضه مناسب محصولات داخل و ایجاد شغل برای جوانان کشور در این صنعت را از تولید کننده داخلی گرفته است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر حمایت از تولید داخل، افزود: عده ای در کشور به جای افتخار به توانمندی داخل و حمایت از کالا و صنعت ملی، تلاش می کنند با انجام واردات منافع خود و نزدیکانشان را حفظ کنند لیکن تمام حمایتهایشان از واردات بوده و برای تولید داخل حتی مشکل آفرینی می کنند.
علیپور با اشاره به کیفیت مطلوب محصولات داخلی،گفت: برخی محصولات داخل در مقایسه با برندهای خارجی ممکن است مرغوبیت کمتری داشته باشند لیکن با حمایت لازم از تولید کننده و رونق یافتن کار او این قابلیت برای تولید کننده داخلی وجود دارد که با تمرکز روی کیفیت محصول در راستای برندسازی ایرانی حرکت کند.
وی خاطر نشان نمود: ما ظرفیت و توان تولید بهترین محصولات و پوشاک داخلی را داریم که می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند و امروز اگر کیفیت محصول داخل از کیفیت کالای خارجی بالاتر نباشد کمتر هم نیست لذا باید حمایت از واردات برداشته شده و در بخش تولید داخل سرمایه گذاری شود.
وی با ضروری دانستن فرهنگ سازی برای استفاده از جنس تولید داخل،گفت:این ذهنیت که جنس خارجی کیفیت بالاتری نسبت به محصول داخل دارد درست نیست لذا افکار عمومی را با فرهنگ سازی صحیح باید مدیریت نمود که این امر نیازمند تغییر رویه مسئولین نسبت به واردات و حمایت از تولید داخل است.
وی افزود: امروز باید از تولیدات داخل در عمل حمایت شود و جنس ایرانی را مسئولان و مردم خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند تا چرخ کارخانه ها و کارگاه های تولیدی داخل به چرخش درآید و جوانان بیکار مشغول کار شده و ارز برای واردات کالاهای خارجی از بین نرود.
وی با اذعان به ضرورت برخود قضایی با تخلفات،گفت: جلوی قاچاق و رانت ها در واردات پوشاک باید گرفته شود و در این بین باید با هر متخلف در هر رده به صورت شدید و بازدارنده برخورد شود کما اینکه شاهد بودیم برخی آقازاده ها با عنوان بیکاری خود اقدام به واردات پوشاک خارجی می نمودند.
وی با اشاره به برکات تحریم برای کشور افزود:خوشبختانه به دلیل مشکلات اقتصادی اکنون توجهات از واردات برگشته و معطوف به صادرات است لیکن در این زمینه باید تولیدات داخل حمایت شوند و همه جانبه کار کنیم تا مشکلات ریشه ای رفع شوند.

۱۳۹۷/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...