نسخه چاپی

بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی

سیدعبدالله متولیان

تلاقی هفته بسیج با هفته وحدت؛ مناسبت مبارک و فرخنده‌ای است که با کارکرد‌های فراملی بسیج هم انطباق دارد. امروز بیش از هر زمان دیگر جهان اسلام تشنه وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه و جبهه‌بندی‌های داخلی است و تفکر بسیجی نماد «همدلی و وحدت»، «ایستادگی در برابر ظالم و حمایت از مظلوم» و «امنیت پایدار» است. بسیج بی‌شک تفسیر عملی آیه آخر سوره فتح و جلوه عملی امت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم و «.. والذین معه اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم ...» است که امت اسلامی را به پاشیدن بذر محبت و رحمت در بین خود و ایستادگی در برابر کفار و مستکبران فرا می‌خواند. بذر تفکر بسیجی در هر نقطه‌ای از جهان اسلام که پاشیده شود درخت مقاومت، اتحاد و همدلی و مبارزه با نظام سلطه و امنیت پایدار غرس می‌شود و منافع نظام سلطه و مستکبران را نابود می‌کند. بیداری جهان اسلام و شکل‌گیری تفکر مقاومت و پیدایش ارتش‌های مردمی و بسیجی (جیش‌الشعبی، حشدالشعبی و...) در کشور‌های اسلامی، میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی است که ماهیت و موجودیت نظام سلطه را در جهان اسلام به نابودی تهدید کرده است.
یکی از راهبرد‌های نظام سلطه برای درهم شکستن اتحاد و انسجام در کشور‌های اسلامی، دمیدن در شیپور قشربندی‌های «مذهبی»، «قومیتی»، «جنسیتی»، «پانیستی»، «نژادی»، «طبقاتی» و افزایش آسیب‌پذیری‌های جوامع اسلامی به‌ویژه در حوزه امنیت، از طریق برجسته سازی، تشدید، ساماندهی و مدیریت کانون‌ها، تَرَک‌ها و شکاف‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار برای تشدید منازعات داخلی و ضربه زدن به امنیت ملی کشور‌های مسلمان است و بسیج و تفکر بسیجی دقیقاً خنثی‌سازی همین اهداف دشمن را هدف‌گیری کرده است.
مفسران قرآن کریم در تفسیر سوره فجر، کلمه فجر را (که بنا به برخی تفاسیر نام دیگر حضرت سید‌الشهدا علیه‌السلام است) به چشمه‌ای تشبیه کرده‌اند که می‌جوشد و می‌خروشد و در مسیر راه، پلشتی‌ها و زشتی‌ها را شسته و امنیت دروغین و کاذب حیوانات موزی و مزاحم موجود در باتلاق‌ها را برهم زده و باتلاق‌ها را به برکه‌هایی زلال و محل اجتماع سار‌ها و پرندگان خوش‌الحان تبدیل می‌کند و با اتصال به چشمه، برای ساکنان حقیقی برکه، آسایش و امنیت پایدار به ارمغان می‌آورد.
و امروز شجره طیبه بسیج، میراث جاوید، گرانبها و بی‌نظیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همان فجر و چشمه جوشان و فیاض انقلاب اسلامی است که به‌سان معجزه‌ای بزرگ و همچون رودخانه‌ای پرخروش و دائمی در کران تا کران جهان اسلام به حرکت درآمده و اراده‌های خاموش و مردمان ظلم‌پذیر را بیدار نموده و به حرکت در می‌آورد و علیه بیدادگری مستکبران و عوامل سرسپرده و وابسته آنان متحد می‌کند.
دیروز حضرت روح‌الله در مقام دفاع از جنگ هشت ساله بر سر منتقدان بی‌بصیرت فریاد برآورد: «ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نموده‏‌ایم... ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم... ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‏‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت...
جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد... صدای اسلام‌خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست، علاقه به اسلام‏‌شناسی مردم در امریکا، اروپا، آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست.» و امروز در امتداد خط مقاومت، با صدای رسا می‌خروشیم که بیداری اسلامی ثمره و میوه تفکر بسیجی است، پیروزی عراق بر تروریسم تحمیلی و داعشیان تولید غرب از آثار تفکر بسیجی و شکل‌گیری حشدالشعبی است، پیروزی سوریه بر مثلث شوم عبری-غربی-وهابی و غلبه بر گروهک‌های تکفیری و داعشی از آثار احیای تفکر بسیجی و شکل‌گیری جیش‌الشعبی است، پیروزی مردم لبنان بر فتنه‌های ساخته و پرداخته مثلث شوم مذکور از آثار شکل‌گیری حزب‌الله و بسیج مردمی است، زمینگیر کردن متجاوزان رژیم صهیونیستی در جای‌جای سرزمین فلسطین به‌ویژه در غزه از آثار شکل‌گیری تفکر بسیجی در قالب جبهه مقاومت اسلامی فلسطین است؛ و اکنون بیش از سه سال است که مردم مظلوم یمن با احیای تفکر بسیجی در برابر مثلث شوم و شرارت عبری-غربی-وهابی دلیرانه مقاومت می‌کنند و نظام سلطه را به ستوه آورده‌اند و به جهانیان ثابت کرده‌اند که پیروزی نه در سایه مذاکرات ذلت‌پذیر، بلکه در سایه آمادگی و حضور مردم و شمشیرهاست؛ و اینک حداقل یک سال است که نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامی و مشخصاً شیطان بزرگ امریکا به‌سان شتران در خواب لف‌لف خوران با «امواج سهمگین روانی»، «اعمال شدیدترین تحریم‌های مرکب»، «ممانعت از تجارت و خرید نفت ایران»، «راه‌اندازی جنگ دلار» و «به‌کارگیری جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی» خود را برای خاموش کردن نور انقلاب اسلامی (یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ)، تلخ کردن کام مردم ایران و جلوگیری از برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب مهیا و آماده کرده‌اند، اما این مردم ایرانند که در سایه تفکر بسیجی (.. رحماء بینهم) در برابر این امواج سهمگین، همچون زمان جنگ تحمیلی ایستاده و ضمن خنثی کردن همه توطئه‌ها (.. لیغیض بهم‌الکفار)، خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن پیامبری انقلاب اسلامی و زیرپا گذاشتن ابرقدرت‌ها و رسیدن به قله‌های حریت و آزادگی و تحقق جامعه مهدوی آماده می‌کنند و اطمینان دارند که خدا با ماست و «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.»

۱۳۹۷/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...