نسخه چاپی

خادمی در گفتگو با نما:

دولت با انتصابات نابجا منابع كشور را هدر می دهد

عکس خبري -دولت با انتصابات نابجا  منابع کشور را هدر مي دهد

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت نباید با انتصاب مدیران نابجا منابع كشور را هدر داده تا هر وقت آمریكا خواست ما را تحریم كند.

هدایت الله خادمی نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصابات اخیر در وزارت نفت،گفت: در 40 سال گذشته برای قرار گرفتن در مناصب مدیریت کلان کشور در دولتها دایره محدودی از افراد بوجود آمده و انتصابات غالبا"براساس روابط حزبی و خانوادگی صورت می گیرد و متاسفانه اعتمادی به افراد خارج از این دایره نمی شود.
وی با بیان اینکه گویی قرار نیست افراد ناکارآمد از دایره انتخابات دولتی کنار گذاشته شوند، افزود: شریعتمداری استیضاح شده و سپس وزیر کار شد،کرباسیان استیضاح و سپس مدیر عامل شرکت نفت شد بدون هیچ تخصص مرتبط و برخلاف قانون و اساسنامه وزارت نفت که طبق آن آقای کرباسیان نمی توانست مدیر شرکت ملی نفت شود چون هر کس بخواهد مدیر شرکت ملی نفت شود باید 15 سال در این شرکت مدیر بوده و حداقل 5 سال مدیریت عالی در وزارتخانه داشته باشد و ایشان به غیر از بند رفاقت هیچکدام از این شروط را ندارند.
وی با اذعان به اینکه گفته می شود برای انتصابات خلاف قانون مجوز گرفته شده، گفت: شایعاتی مطرح است که برای این انتصابات از سران سه قوه مجوز گرفته شده است، لیکن این سوال مطرح است که سران سه قوه بدون تردید خواهان پیشرفت کشور و رفع مشکلات اند و چطور ممکن است به کسانی که هیچ تخصصی در زمینه کاری محوله ندارند مجوز صادر کنند.
وی افزود: سالهاست دولتها قصد توسعه و عزم خدمت جدی به مردم را از دست داده اند،چرا که کشوری با 7 درصد منابع دنیا نباید وضع کنونی را داشته باشد جوانان دهه شصت غالبا"بیکار باشند و میلیونها نفر زیر خط فقر زندگی کرده یا تحت پوشش کمیته امداد و حمایت بهزیستی قرار گیرند.
وی گفت: نباید با انتصابات نابجا منابع کشور را هدر داده تا هر وقت آمریکا خواست ما را تحریم کند، باید در صنایع مختلف بخصوص صنعت نفت کارآفرینی و با تاسیس پالایشگاههای جدید ایجاد شغل نمود تا مشکلات حل شود امری که جز با روی کار آمدن مدیران توانمند و متخصص مهیا نخواهد شد.
خادمی افزود: برخی از دولتمردان ما در زمین دشمن بازی می کنند و نمی توان گفت آگاه از سرانجام ضربات وارده به کشور نیستند، توتال آمد اطلاعات را گرفت و رفت،کرسنت رخ داد و اروپا ما را سرکار گذاشته و مسئولان امر درست عمل نمی کنند و نظارت و رسیدگی درستی هم نمی شود.
وی یادآورشد: قوه قضاییه و قوه مقننه باید به تخلفات رسیدگی کنند ولی چون در کشور ما پس از استقرار دولت انتخابات مجلس برگزار شده و مردم به خصوص در کلان شهرها به لیست دولت رای می دهند افرادی وارد مجلس می شوندکه مورد تایید دولت بوده و مجلس حیات خلوت دولت می شود و نظارتی وجود ندارد و مجلس زیر بلیط وزراء و دولت می رود و به جای خدمت فقط وقت تلف می شود.

۱۳۹۷/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...