نسخه چاپی

شیخ‌الاسلام:"ترامپ" می‌خواهد حق بازگشت فلسطینیان را پاك كند

مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: ترامپ می‌خواهد این حق بازگشت را برای فلسطینیان نادیده بگیرد و آن را به نوعی پاك كند.

به گزارش نما، حسین شیخ الاسلام، کارشناس مسائل منطقه و مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل، در نشست «نقض حقوق بشر توسط آمریکا در غرب آسیا» که صبح امروز (دوشنبه، 19 آذر) برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: بزرگترین ظلم زمانه و عصر ما، مسئله فلسطین است.

وی افزود: طرفداران حقوق بشر، سکنه فلسطین را بیرون کردند و انسان‌های دیگری را با اهداف دیگری در این سرزمین ساکن کردند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بیش از یک قرن است که جنایات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد،گفت: این جنایت قبل از اعلامیه "بالفور" شروع و در سال 1897 میلادی که «هرتسل» این نظریه را مطرح کرد، شروع شد اما رسماً از قبل از آن و کوچ صهیونیست‌ها به این سرزمین مقدس آغاز شده بود.

وی ادامه داد: براساس هر قانونی، داشتن مالکیت فرد بر خانه، زندگی و سرزمینش به رسمیت شناخته شده است اما می‌بینیم که این خواسته به حق چطور سرکوب می‌شود.

مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه غرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سرزمین‌های اشغالی سکوت کرده است، اظهار داشت: بدتر از این جنایات این است که آقای ترامپ می‌خواهد این حق بازگشت را برای فلسطینیان نادیده بگیرد و آن را به نوعی پاک کند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: حق بازگشت برای فلسطینیان طبق مذاکرات "مادرید" و "اسلو"، که البته ما آنها را قبول نداریم و ظالمانه می‌دانیم؛ قرار بوده درباره حق تعیین سرنوشت، بازگشت و سرنوشت قدس، مذاکره و تعیین شود.

وی برخورد آمریکایی‌ها و غرب با موضوع حقوق بشر را مانند رفتار آنها در برجام دانست و گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در موضوع حقوق بشر نیز مانند برجام، آن چیزی که خودشان می‌خواستند را گرفتند و ما برای باقی آن مشغول چانه زنی هستیم.

مشاور سابق رئیس مجلس تاکید کرد: شکست آمریکایی‌ها و غرب در موضوع سوریه مشهود است.

۱۳۹۷/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...