نسخه چاپی

تاكید بر توسعه مناسبات و گسترش روابط ایران و كنگو

حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری كنگو با ابومبی پی یر نایب رئیس مجلس ملی كنگو دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما، حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری کنگو و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در برازاویل، با ابومبی پی یر نایب رئیس مجلس ملی کنگو دیدار و گفتگو کرد.

حمیدرضا فولادگو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از هماهنگی های پارلمان جمهوری کنگو برای انجام این سفر و ملاقاتهای ترتیب داده شده با مقامات پارلمانی و دولتی این کشور، بر توسعه مناسبات و گسترش روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو به عنوان کشورهای کاملاً مستقل و دارای دموکراسی، می توانند در خصوص گسترش همکاری ها و افزایش سطح مبادلات فی مابین اقدامات عملی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی سفارت هر دو کشور در تهران و برازاویل گفت: گسترش سطح روابط سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی با بازگشایی سفارت های هر دو کشور بیشتر محقق خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا و خروج یکجانبه آن از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با سیاستهای خصمانه آمریکا روبرو بوده است اما این رفتارها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران برای حفظ استقلال و توسعه کشور نداشته است.

وی در پایان این دیدار گفت: محورهای مهم برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی فی مابین شناسایی شده است که در روز آخر این سفر با امضای تفاهم نامه ای اعلام خواهند شد.

ابومبی پی یر نایب رئیس مجلس ملی کنگو نیز در این دیدار توضیحاتی در خصوص نقش و وظایف مجلس در سیستم حکومتی کنگو ارائه کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو خاطر نشان کرد: این اتفاق برای ما مبارک است که ثمره جلسات شما در برازاویل، منجر به امضای تفاهم نامه همکاری برای منافع و شناخت دو ملت ایران و کنگو از یکدیگر خواهد شد.

نایب رئیس مجلس سنا در ادامه افزود: ایران کشوری بزرگ و قدرتمند و با تمدنی دیرینه است لذا امیدواریم در زمینه های انرژی، کشاورزی و حمل و نقل شاهد گسترش سطح همکاری های فی مابین باشیم.

وی همچنین گفت: پارلمان، دولت و ملت جمهوری کنگو از گسترش سطح مبادلات بین دو کشور حمایت خواهند کرد.

۱۳۹۷/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...