نسخه چاپی

سوریه؛ در مسیر پیروزی نهایی

پیروزی مردم و حاكمیت سوریه بازگشایی سفارتخانه‌های عربی در دمشق

عکس خبري -پيروزي مردم و حاکميت سوريه بازگشايي سفارتخانه‌هاي عربي در دمشق

مقاله امروز، به موضوع بازگشایی سفارتخانه‌های كشورهای عربی در سوریه اختصاص دارد


مقاله امروز، به موضوع بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای عربی در سوریه اختصاص دارد که از مهم‌ترین تحولات سیاسی پس از بحران سوریه در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در این زمینه وزارت خارجه بحرین ضمن تأکید بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، به طور رسمی اعلام کرد سفارت این کشور فعالیت خود را در سوریه از سر می‌گیرد. وزیر مشاور امارات در امور خارجه نیز در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در سوریه، گفت: «با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه در منطقه، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد.» همچنین برخی منابع خبری می‌گویند، دولت کویت پس از بحرین و امارات، سومین کشور عربی منطقه خواهد بود که بین ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر، پس از هفت سال بار دیگر سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد. این در حالی است که عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان مدتی پیش به عنوان اولین رئیس‌جمهور عربی به دیدار بشار اسد در دمشق رفت.
همین اتفاقات کافی بود تا بلافاصله بازتاب‌های این اخبار مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد؛ در همین راستا «یورنیوز» مدعی شد تصمیم بحرين و امارات برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه که بسیاری آن را نشانه پیروزی دیپلماتیک بشار اسد در منطقه توصیف کرده‌اند، در حالی صورت می‌گیرد که ارتش و نیروهای هوادار دولت پس از سال‌ها مناقشه داخلی اکنون کنترل بیش از دو سوم خاک این کشور را در دست دارند. برخی رسانه‌ها نیز بخشی از اظهارات بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را که هفت سال پیش بیان کرده بود، یادآوری کردند؛ در آن هنگام بشار اسد گفته بود آن دسته از برادران عرب ما که الآن علیه ما توطئه می‌کنند، پس از بحران به زودی آنها را در دمشق خواهید دید که برای عذرخواهی آمده‌اند.
وقتی با نگاهی کلان به مجموعه تحولات منطقه می‌نگریم، موضوع بازگشایی سفارتخانه دولت‌های عربی در سوریه تنها یکی از نشانه‌های شکست ائتلاف غربی، عبری و عربی است؛ بن‌بست‌های نظامی، سیاسی و راهبردی آمریکا و شرکای منطقه‌ای‌اش در سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و یمن که به تغییر راهبردهای آمریکایی‌ها منجر شده آشکارا نشان می‌دهد، ائتلاف ‌محور مقاومت منطقه‌ای با وجود چالش‌ها و موانع موجود در یکی از بهترین نقطه‌های تاریخی خود قرار گرفته است

۱۳۹۷/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...