نسخه چاپی

وزن كشی قهرمانان در انتخابات كشتی!

عکس خبري -وزن کشي قهرمانان در انتخابات کشتي!

با اعلام انصراف امیرخادم از حضور در انتخابات پیش روی فدراسیون كشتی، به نظر می رسد این پروسه وارد فاز جدیدی شده باشد.

محمد رضا کاظمی- با اعلام انصراف امیرخادم از حضور در انتخابات پیش روی فدراسیون کشتی، به نظر می رسد این پروسه وارد فاز جدیدی شده باشد.

پیشاپیش از امیر خادم به عنوان یکی از نامزدهای قدرتمند احراز ریاست فدراسیون نام برده می شد. مدیری که سابقه ریاست بر فدراسیون کشتی، نمایندگی مجلس و هم اکنون نیز معاونت پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان را بر عهده دارد اما با اعلام رسمی عدم تمایل وی جهت ورود به عرصه انتخابات کشتی، عملا یکی از اضلاع سه گانه مثلث قدرت ،میدان را برای دیگر مدعیان اصلی خالی کرد. هرچند در عالم سیاست که برادران خادم ید طولایی در آن دارند به راحتی نمی توان در خصوص بود و نبود امیرخادم در انتخابات کشتی نظر قطعی دادو با توجه به شناختی که از این ورزشکار سیاستمدار داریم، پاسخ منفی وی به طرفدارانی که خواهان ورود او به انتخابات فدراسیون کشتی بودند دلیل مهمی دارد که در این مختصر به آنها نمی پردازیم. شاید مهمترین دلیل این امتناع نظر منفی مسئولین بالاتر باشد ک به نوعی مخالفت خود را با ورود خادم به این وادی به گوش وی رسانده باشند. کسانی که حضور احتمالی او را تداوم سیطره برادرش بر فدراسیون می دانند.

به این ترتیب و با غیبت احتمالی امیر خادم،سه نامزد احتمالی دیگر از شانس بیشتری برای احراز ریاست فدراسیون برخوردارند. حمید بنی تمیم که همچنان در مقام سرپرست فدراسیون انجام وظیفه می کند و متکی به آرای تعدادی از هیئت های استانی است. علیرضا حیدری که هنوز برای ورود به عرصه انتخابات تردید دارد؛‌ و هم نام او یعنی علیرضا دبیر که به نظر می رسد مصمم تر از دیگران پای کار ایستاده است. او نه از تردید های احتمالی برای حضور در میدان انتخابات سخن به میان آورده و نه در وزنکشی قدرت کم و کسری نسبت به سایر نامزدهای انتخابات دارد. در این میان علیرضا حیدری در صورت ورود به میدان مبارزات انتخاباتی علاوه بر پیشینه قهرمانی و مقبولیت نزد جامعه کشتی، می تواند بر فراجناحی و غیر سیاسی بودن خود نیز تکیه داشته باشد. با این وصف مشغله فراوان کاری و نبود پیشینه اجرایی موثر از جمله مواردی است که در جمع آرای وی تاثیر گذار خواهدبود.

ضلع دیگر مثلث، حمید بنی تمیم ایستاده است.‌ مدیری مبادی آداب، دارای تجربه در امور اداری و اجرایی که امیدوار است با تکیه بر آرای تعدادی از هیئت های استانی که همچنان به آرمان ها و فرایند فدراسیون گذشته پایبند مانده اند، خود را به سکوی نخست رقابت انتخابی برساند. سابقه اندک قهرمانی، خارج نشدن از سایه بلند ریاست پیشین فدراسیون و برخی ملاحظات دیگر از جمله نکات منفی تداوم حضور وی در فدراسیون خواهد بود. ضمن اینکه او بهتر از هر کسی می داند در صورت ثبت نام برای انتخابات باید از سرپرستی فدراسیون کناره گیری کند و همین امر می تواند ضربه سختی به بازگشت دوباره او بزند.

علیرضا دبیر ضلع سوم این مثلث را تشکیل می دهد. قهرمان جهان و المپیک که علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد در عرصه ورزش، سال ها در امور اجرایی و مدیریت کلان تجربه اندوخته است. با انگیزه، پر انرژی و دارای تحصیلات عالیه که مورد اقبال عده کثیری از جامعه کشتی است. دبیر هم به زیر و بم کشتی وقوف دارد و هم می تواند در جذب منابع مالی و اسپانسر توفیق داشته باشد.‌مردی با
ویژگی های چند وجهی که در صورت احراز ریاست فدراسیون باید بتواند طرح تازه ای در این تشکیلات پی افکند. ارتباطات گسسته پیشین را ترمیم و تعریف تازه ای از روابط خود با جامعه کشتی ارائه دهد.

بدیهی است علاوه بر این سه نامزد احتمالی چه بسا افراد و شخصیت های دیگری به عرصه انتخابات کشتی ورود پیدا کنند. افرادی که چه بسا اکنون گمنام اما در طول ثبت نام تا برگزاری انتحابات، جایگاه خود را استحکام بخشند. تردیدی نیست که در این میان نگاه مسئولین ورزش نسبت به نامزد ها و طرز تلقی آنان از عملکرد و هماهنگی رئیس آینده در گزینش نهایی فرد مورد نظر بی تاثیر نخواهد بود.

۱۳۹۷/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...