نسخه چاپی

رئیس جمهوری كه برای بحران اقتصادی برنامه ندارد

مادورو در حالی دومین دوره از ریاست جمهوری خود در ونزوئلا را آغاز كرد كه پیشنهادهای كمی را در راستای كمك به برون‌رفت این كشور از بحران اقتصادی مطرح كرده است.

به گزارش نما، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی دوره دوم فعالیت خود در این سمت را آغاز کرد که به عقیده بسیاری از کشورهای جهان با "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ پیروز شده و دولتش نامشروع است.

وعده‌های اقتصادی مادورو شامل افزایش ۳۰۰ درصدی حداقل دستمزدها، گفتگو با رهبران تجاری و افزایش استفاده از پول‌ها و ارزهای مجازی می‌شود.

تحلیلگران و اقتصاددان‌ها می‌گویند، این پیشنهاد تغییر کمی بر وضعیت بد اقتصادی ونزوئلا می‌گذارد.

مدیر موسسه مشاوره‌ای اکوآنالیتیکا مستقر در کاراکاس در توئیتر خود نوشت: این یک رویا است. این پیشنهادها چیزی نیست که باعث شود فکر کنیم ونزوئلا می‌تواند از چنین بحران عمیقی خارج شود.

اقتصاددان‌ها نیز می‌گویند افزایش دستمزدها باعث بروز تورم بیش از حد شده و اثر منفی بر جای می‌گذارد.

دستمزد حداکثری جدید ۱۸ هزار بولیواری در هر ماه حدود ۰۷ /۶ دلار برای خرید کالاهای اساسی نظیر یک شانه تخم مرغ و یک کیلو گوشت کافی است. اما تورم سالانه دو میلیون درصدی باعث می‌شود تا قدرت خرید مردم هر روز کاهش یابد.

روز دوشنبه مادورو در جریان سخنرانی آغاز به کارش در مجلس موسسان قانون اساسی کشور گفت که دور دوم فعالیتش در این سمت منادی یک رشد جدید در ونزوئلاست.

وی در جمع حامیانش گفت: اجازه ندهید کسی شک کند، ما پیروزیم. ما در ونزوئلایی که بزرگ، پرشکوه و سوسیالیست است، ادامه می‌دهیم.

مادورو همچنین در بخشی از سخنرانی روز دوشنبه خود علیه ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری جناح راستی برزیل انتقاد کرد و وی را "هیلتر دوران معاصر" خواند.


۱۳۹۷/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...