نسخه چاپی

رئیس مجلس عراق به سفارت ایران در بغداد رفت

رئیس مجلس عراق با حضور در سفارت ایران در بغداد فرار سیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریك گفت.

به گزارش نما، در این دیدار که سفیر ایران در عراق و تعدادی دیگر از کارکنان سفارت کشورمان در این کشور همسایه حضور داشتند، محمد الحلبوسی با تبریک فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد: رابطه تهران و بغداد بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در عراق و ایجاد امنیت و استقرار در این کشور و کل منطقه داشته تصریح کرد: در نظر دارم در ماه مارس سال میلادی جاری به دعوت آقای لاریجانی به تهران سفر کنم.

این مقام عالی‌رتبه عراق همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روابط پارلمانی ایران و عراق اشاره و بر اهمیت گسترش این روابط به خصوص تعامل کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های دو کشور تاکید کرد. وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر نقش مؤثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران متعلق به تمام مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین و آرمان‌های آن موجب افتخار تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی است و مسلمانان به خوبی می‌دانند که ایران همواره از حقوق همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان دفاع کرده و هرگز نگاه طایفه‌ای و مذهبی نداشته است.

وی بار دیگر بر مخالفت عراق با تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه علیه ایران تاکید کرد.

در این دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با تشکر از رئیس پارلمان عراق به خاطر حضور در سفارت ایران جهت تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران و عراق دارای بیشترین مرز‌های مشترک با یکدیگر هستند و همواره دو کشور تلاش کرده‌اند که این مرز‌ها به مرز‌های دوستی، امنیت و ثبات تبدیل شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با تشکر از مواضع رئیس پارلمان عراق در محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت: شما در واقع از مواضع حق دفاع کرده‌اید. وی همچنین با اشاره به روابط دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در این حوزه‌ها در بهترین سطح قرار بگیرد. سفیر ایران در عراق در پایان بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.


۱۳۹۷/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...