نسخه چاپی

كوربین: برای رای ندان به توافق برگزیت دلیل كافی داریم

رهبر حزب كارگر انگلیس می‎گوید توافق مكملی كه شب گذشته میان لندن- بروكسل حاصل شد، توقعات موجود را برطرف نمی‎كند و به همین دلیل باید پارلمان برای بار دوم به توافق برگزیت رای منفی بدهد.

به گزارش نما، جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون پارلمان انگلیس در پیامی توئیتری توافق مکملی را که روز گذشته میان لندن و اتحادیه اروپا حاصل شد، زیر سوال برد و نواقص آن را دلیلی برای مخالفت با توافق برگزیتی عنوان کرد که قرار است امروز برای بار دوم از ماه ژانویه به این سوی، در مجلس عوام به رای گذاشته شود.

کوربین در این باره نوشت: مذاکرات ترزا می نخست‌‌وزیر انگلیس با شکست مواجه شده و توافق شب گذشته وی با اتحادیه اروپا نیز به هیچ‎وجه به تغییرات وعده داده شده از سوی وی منجر نخواهد شد.

وی افزود: برای همین اعضای پارلمان باید امروز این توافق را رد کنند.

گفتنی است مجلس عوام انگلیس قرار است امروز سه‎شنبه برای بار دوم درباره توافق برگزیتِ لندن- بروکسل رای‎گیری کند.

این در حالی است که ۲ ماه پیش (ژانویه)، این مرجع قانونگذاری به توافق لندن- بروکسل به نسبت آراء ۴۳۲ به ۲۰۲، رأی منفی داد.

چنانچه توافق به دست ‎آمده میان نخست‌‌وزیر بریتانیا و اتحادیه اروپا، برای بار دوم در جلب حمایت مجلس عوام ناکام بماند؛ روز چهارشنبه رای‎گیری درخصوص سناریوی خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و چنانچه این طرح نیز موفق به جلب آراء نمایندگان نشود؛ در روز پنجشنبه نیز رای‎گیری دیگری با موضوع تمدید مهلت اجرای ماده ۵۰ قانون لیسبون برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دیروز دوشنبه، ترزا می و «ژان کلود یونک» رئیس کمیسیون اروپا، از توافق خود برای عدم تغییر در لحن توافق اولیه خبر دادند حال آنکه ۲ سند مکمل نیز به آن افزودند.

طبق این توافق مکمل، اتحادیه اروپا دیگر از مرز ایرلند به عنوان دامی برای تحت فشار قرار دادن لندن استفاده نخواهد کرد و انگلیس حق انتخاب برای خروج از اتحادیه گمرکی اروپا را خواهد داشت.


۱۳۹۷/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...