نسخه چاپی

رضایی: مجمع تشخیص تصویب لوایح مرتبط با FATF را به كارشناسی عمیق‌تری سپرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص تصویب لوایح مرتبط با FATF را به كارشناسی عمیق‌تری سپرده است.

به گزارش نما، محسن رضایی در سی‌امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در دانشگاه علوم تحقیقات در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی کارآمدی است که بسیار فراگیر و عمومی است، گفت: جا دارد دانشجویان و اساتید به این مسئله بپردازند که چگونه کارآمدی را بالا ببریم.

وی افزود: در دولت، مجلس، قوه قضاییه شرکت‌ها و دانشگاه‌ها با مسئله‌ای به نام کارآمدی مواجه هستیم. باید بدانیم مانع ما چیست و چرا نمی‌توانیم انتظارات مردم را به شکل بهتری پاسخ دهیم. چرا دولتی‌ها و حکومتی‌ها به برنامه خود نمی‌توانند عمل کنند و بیش از عمل شعار می‌دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این یک مسئله ملی است که باید برای آن فکر جدی کرد. اینکه چطور می‌توانیم بهره‌برداری بیشتری از منابع کنیم یعنی از نعمت‌های خدایی مثل سرزمین، جوانان، موقعیت ژئوپلتیک بهره برداری بیشتر با هرینه‌های کمتری داشته باشیم.

وی با اشاره به انتقاد‌هایی که اخیرا به مجمع تشخیص شده است، گفت: اینکه می‌گویند مجمع تشخیص دست به کار‌های جدیدی زده و در مقابل دولت ایستاده است درست نیست. مجمع تشخیص می‌تواند کارآمدی کشور و نظام را بالا ببرد، یعنی اگر موضوع مهمی از دولت و و مجلس رد شد، هیئت عالی نظارت جلوی آن را می‌گیرد و به دست کارشناسان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید مجمع را برادر بداند و ما را مزاحم نداند، گفت: همین تصویب لوایح چهارگانه موضوع مهمی بود که مجمع از تصویب شتاب زدگی در مجلس و دولت جلوگیری کرده و آن را به دست کارشناسی عمیق‌تری سپرده است.

رضایی تصریح کرد: رهبر دو سال پیش گفت مجمع باید یک تحول ساختاری و محتوایی پیدا کند و یکی از این تحولات هیئت عالی نظارت است که بر سیاست‌های کلی مصوبات مجلس و دولت نظارت می‌کند. این ادبیاتی که ما را مزاحم می‌دانند دوستانه نیست، ادبیات دوستانه این است که ما را مکمل بدانند.


۱۳۹۸/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...