نسخه چاپی

احقاف

محمدكاظم انبارلویی

چهل‌وششمین سوره قرآن «احقاف» است. احقاف به معنای شن‌های روان می‌باشد که بر اثر باد روی هم انباشته می‌شود. قوم عاد به دلیل نافرمانی خدا با همین شن‌های روان که تندباد سردی بر آن وزیده شد در هم کوبیده و نابود شدند.



چهل سال پیش مهم‌ترین خبر جهان توفان شن در طبس بود که ارتش آمریکا متشکل از زبده‌ترین و آموزش دیده‌ترین تفنگداران این کشور را به کام مرگ کشاند.



جنگی که قرار بود مدت‌ها به طور «سخت» ایران و آمریکا را درگیر خود کند درهمان لحظات اولیه نبرد با فرمان الهی متوقف و پایان یافته تلقی شد. این حادثه انقلاب اسلامی را در تراز یک انقلاب الهی در جهان در نگاه تیزبین اهل معنا، تفسیر و تحلیل کرد. از آن پس تاکنون آمریکایی‌ها هرگز جرئت نکردند خود را درگیر یک جنگ تمام عیار با ایرانیان کنند و بعدها هم این جرئت را نخواهند یافت. چون نیک می‌دانند خداوند در یک طرف این نبرد علیه آنان خواهد بود.

***

آمریکایی‌ها در طول خصومت‌ورزی با ملت ما فهمیدند که با یک نظام مستحکم و مستقر در ایران طرف هستند. حوادثی چون سیل و زلزله و بلایای طبیعی هم نشان داد یک انقلاب دائمی و مستمر در این سرزمین در جریان است که در وقت مقتضی مختصات شگرف خود را نشان می‌دهد. اما حادثه طبس نشان داد انقلاب و نظام مشروعیت الهی دارد و از سوی آسمان و نیروهای غیبی هم حمایت می‌شود.



این حقیقت را کسی که چهار صفحه از تاریخ ۴۰ ساله اخیر ایران را خوب خوانده باشد و کسی که چهار واحد جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، علوم سیاسی و فلسفه را در هر مرکز علمی و دانشگاهی پاس کرده باشد دقیق می‌فهمد؛ من در شگفتم چه‌طور آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که خود را سرآمد این علوم می‌دانند نمی‌فهمند.



ایرانیان امروز تمام تولید قدرت، شجاعت، سخاوت، مهربانی و حماسه خود را در بازوی پرتوان ارتش و سپاه و نیروهای جهادی و مردمی متمرکز کرده‌اند این قدرت قادر است در برابر همه ارتش‌های جهان به ویژه ارتش آمریکا که دچار فرسودگی و پوسیدگی در مغز و استخوان است بایستد.



ایرانیان امروز همه توان خود را در فهم دین، اخلاق و معنویت و هستی‌شناسی در اتاق فکر حوزه‌های علمیه متمرکز کرده‌اند این نیروی عظیم در استخدام درک «قول» خداوند تبارک و تعالی در هزاره سوم میلادی است و هیچ نیروی فکری در جهان امروز متکفل این امر عظیم نیست. دنیا «قول» خدا را در عصر ما فقط از حوزه‌های علمیه ایران می‌تواند بشنود.



ایرانیان تمام توان علمی خود را در دانشگاه‌های سراسر کشور بسیج کرده‌اند تا به مرزهای کشف و درک درست «فعل» خداوند برسند. اکنون مراکز علمی و دانشگاهی‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی در حال تسخیر قله‌هایی از علم هستند که در جهان یا بی‌سابقه یا کم‌سابقه است. انقلاب اسلامی با ورود به ۴۰ سالگی پایه‌های اقتدار خود را در قلمروهای گوناگون به درجه‌ای از استحکام و اتقان رسانده است که هیچ توفان سیاسی یا نظامی نمی‌تواند حتی اندکی آن را تکان دهد.



امروز برای نیروهای پیشرو و پیشگام و پیش‌رونده انقلاب هیچ تردیدی وجود ندارد که ما کجا بودیم و الان کجا هستیم و کجا می‌خواهیم برویم و از همه مهم‌تر با گسترش نفوذ ایران در خارج از مرزهای کشور با چه کسانی باید برویم.



ایرانیان با راهبرد بیانیه گام دوم رهبری در مسیر همگرایی و هم‌افزایی و تشخیص درست اولویت‌ها و انتخاب دقیق مسیرهای توسعه و پیشرفت قرار دارند آمریکایی‌ها بدترین زمان را برای فشارهای حداکثری خود انتخاب کرده‌اند چون این فشارها سرعت ایرانیان را برای حرکت به سوی آرمان‌ها و اهداف خود شتاب می‌بخشد.



ملتی که بر قله استقلال، آزادی و شرف و غیرت دینی تکیه زده است خوب می‌داند برای دور زدن تهدیدها و تحریم‌ها چه کند.



ترامپ و دار و دسته تروریست‌ها، فکر می‌کنند فشار حداکثری به ایران باعث آشوب و اعتراضات خیابانی، دو قطبی شدن در درون حاکمیت و تضعیف نظام اقتصادی می‌شود. ارزیابی نهادهای اطلاعاتی و عملیاتی آنها نشان می‌دهد که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد. محصول این فشارها اتحاد و انسجام اسلامی در داخل و قرار گرفتن همه قدرت ملی در پشت سپاه به عنوان جلودار مقابله با توطئه‌های نرم و سخت آمریکا شده است.

آمریکا در امر اجماع جهانی علیه ایران شکست سختی خورده است حتی نتوانسته شرکای سنتی خود را به این کار ترغیب کند. ایران با همکاری متحدین راهبردی خود مثل روسیه، چین، هند و ترکیه به راحتی می‌تواند تهدیدها و تحریم‌های آمریکا را به سخره بگیرد البته این به قدرت دیپلماسی خارجی دولت بستگی دارد. نقض عهد و بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام تیر خلاص به هرگونه رابطه و امکان مذاکره با آنها زده است. در این دولت محال است گفت‌وگو با دشمن صورت بگیرد در دولت‌های بعدی هم اصلاً چنین امکانی وجود ندارد. آمریکایی‌ها در اعلام سپاه در فهرست تروریسم، تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، با دم شیر بازی می‌کند. رهبر انقلاب در دیدار کارگران فرمودند؛ توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نمی‌ماند. پیش از آن هم رئیس‌جمهور در مورد به صفر رساندن فروش نفت ایران گفته بود اگر روزی ایران نتواند نفت بفروشد هیچ کشوری در منطقه هم نفت نخواهد فروخت. این تهدید بزرگ از زبان کسی است که آمریکایی‌ها او را یک مسئول میانه‌رو در ایران می‌شناسند. مفهوم این تهدید فقط بستن تنگه‌هرمز یا باب المندب نیست. فراتر از این حرف‌هاست که در خیال آمریکایی‌ها هم نمی‌گنجد. آمریکایی‌ها طی چهل سال گذشته توسط رؤسای جمهور جنگ‌طلب اداره می‌شده است اما دوران ترامپ به دلیل پوکی استخوان فقرات قدرت‌سیاسی و نظامی آمریکا وضع جنگ‌طلبی متفاوت است.



اصولاً ترامپ با شعار ضد جنگ و تخطئه مواضع رؤسای پیشین آمریکا مبنی بر جنگ‌طلبی در عراق و افغانستان از مردم رأی گرفته است.

ترامپ به‌زودی خواهد فهمید که با گربه‌رقصانی و دیوانه‌بازی کار به جایی نمی‌برد ممکن است در پایگاه‌های آمریکا در اطراف ایران به‌ویژه در خلیج‌فارس و دریای عمان اتفاقی از جنس حادثه طبس برای آمریکایی‌ها بیفتد یا رویدادی که رئیس‌جمهور ما در مورد مقابله با آمریکا در خصوص به صفر رساندن نفت، وعده آن را داده‌اند. در هر دو صورت ترامپ هزینه‌ای هنگفت را خواهد پرداخت و درآمدهای این دوران برای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم آمریکا را باید به تاراج بدهد. آن روز خیلی دور نیست. هیچ قدرتی در جهان قادر نیست جلوی اراده خداوند برای مجازات ظالمین و کفار را بگیرد. مردم ایران مأمور به اجرا و تحقیق این اراده الهی هستند. ترامپ به مانند کارتر رئیس‌جمهور یک دوره‌ای آمریکا خواهد بود.




۱۳۹۸/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...