نسخه چاپی

خرازی راه نجات برجام را گُفت

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نجات برجام را بسته به تلاش اروپا در دو ماه آینده برای جبران تعلل گذشته خود در اجرای تعهداتش عنوان كرد.

به گزارش نما، سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به فرانسه با «ژان پیر رافارن» نخست وزیر اسبق این کشور و رئیس مجمع رهبران برای صلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

رافارن در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران و هوشمندی ملت ایران اظهار داشت: به نفع هیچکس نیست که نقش مردم ایران را در منطقه و تلاش ایران را در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر نادیده بگیرد.

وی افزود : متاسفانه اهمیت تلاش ایران در این زمینه‌ها ناشناخته مانده است.

خرازی نیز با اشاره به تنش‌های موجود در منطقه اظهار داشت: برای تقویت صلح و ثبات لازم است قدرت‌های منطقه‌­ای با هم گفت‌وگو کنند.

وی با تشریح رویکرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فشارهای دولت آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: ملت ایران با بلوغ سیاسی و تجربیات 40 سال گذشته خود برای حفظ استقلال کشور در برابر فشارهای آمریکا مقاومت می‌کند و تسلیم نخواهند شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه با اشاره به تحولات برجام و تصمیم اخیر ایران اظهار داشت: نجات برجام بستگی به تلاش اروپا طی دو ماه آینده برای جبران تعلل گذشته خود در اجرای تعهداتش دارد.

وی افزود: تسلیم اروپا در برابر فشارهای آمریکا تبعات ناگواری برای اروپا در پی خواهد داشت.

رافارن در ادامه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا که حاکمیت کشورهای اروپایی را زیر سؤال برده و برای ایجاد شکاف در اروپا تلاش می‌کند، اظهار داشت: در فرانسه هیچکس سیاست‌های تحریمی آمریکا را قبول ندارد.

وی افزود: فرانسه طرفدار گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور توسعه صلح و امنیت در منطقه است.

۱۳۹۸/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...