نسخه چاپی

انتخابات شهرداری در سه شهر لیبی لغو شد

اوضاع امنیتی و اختلافات سیاسی در لیبی موجب لغو انتخابات شهرداری‌ها در سه شهر این كشور شد.

به گزارش نما، سه منطقه در غرب لیبی برگزاری انتخابات شهرداری‌ها را که قرار بود روز شنبه صورت گیرد به دلیل وضع امنیتی و اختلافات سیاسی در این کشور لغو کردند، اما زمان دیگری را برای برگزاری انتخابات اعلام نکردند.

از چهار انتخابات شهرداری‌ها که قرار بود روز شنبه برگزار شود تنها انتخابات در سب‌ها در جنوب لیبی برگزار شد، اما بسیاری از دفاتر اخذ رای تعطیل بود. در شهر‌های صبراته، صرمان و الحرابه در غرب لیبی انتخابات برگزار نشد.

محمد الدباشی، رئیس کمیسیون انتخابات صبراته در هفتاد کیلومتری غرب طرابلس اعلام کرد: «ما مطلع شدیم شرایط امنیتی مانع از گشایش صندوق‌های اخذ رای در شهر شده است و این انتخابات به زمان نامشخصی موکول شد.» وی با اشاره به اختلافات سیاسی گفت اوضاع کنونی کشور تاثیر قابل توجهی بر انتخابات شورای شهر دارد.

حامد الخیالی، شهردار شهر سب‌ها نیز گفت: شماری از دفاتر اخذ رای در شهر باز شد، اما بسیاری دیگر نیز بسته ماند که نشان دهنده اختلاف نظر‌های جدی در مورد زمان برگزاری انتخابات است. برگزاری انتخابات در چنین شرایط پر از اختلافی می‌تواند موجب بروز تردید شود.

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی با انتشا پیامی توئیتری از برگزاری انتخابات در سب‌ها با وجود این روز‌های دردناک قدردانی کرد. طبق قوانین لیبی دوره هر شورای شهر چهار ساله و غیرقابل تمدید است که نشان می‌دهد دوره ۱۲۵ شورای شهری که در سال ۲۰۰۴ تشکیل شد، به پایان رسیده است.

۱۳۹۸/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...