نسخه چاپی

خبر تازه واعظی درباره انتخاب سخنگوی دولت

واعظی با اشاره به میانجیگری كشورهای مختلف برای حفظ برجام گفت: از زمان اقدام ایران چند كشور در تلاش برای حفظ این توافق بوده اند.

به گزارش نما، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از هجدهم اردیبهشت که اقدامات متقابل ایران را انجام گرفته, شاهد تلاش کشورهای مختلفی برای حفظ این توافق بوده ایم اما با شرایط کنونی دولت آمریکا امکان مذاکره با این کشور وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور دستور دادند که هدف باید اینگونه تعریف بشود که اگر کسی یکبار اطلاعات مربوط به خود را در سامانه ای وارد کرد؛ برای انجام کارهای دیگر از او مدارکی از قبیل عکس در خواست نشودو مصوبه ای در این رابطه داشتیم و برای کمسیون اقتصاد مجلس نیز فرستادیم و تا کنون نزدیک به هزار مجوز تسهیل شده و قرار بر این است که مجوزها کمتر بشود.

واعظی اضافه کرد: اگر بحث های امروز در جلسه هیات دولت به نتیجه برسد امیدواریم راه برای سرمایه گذاری هموار تر شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتخاب سخنگوی دولت گفت: سخنگوی منتخب در حال ارائه برنامه است و آخر هفته با رییس جمهور جلسه دارد و احتمالا مورد نظر ریاست جمهور قرار می‌گیرد.

واعظی اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی جلسه امروز بررسی محیط کسب و کار بود و مقرر شد هر دستگاهی بنا به وظیفه اش بتواند به کارهایش سرعت ببخشد یعنی اگر شرکتی که می‌خواهد تأسیس شود و مجوزی بگیرد، مردم و شرکت‌ها و کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، اینطور نباشد که از این وزارتخانه و دستگاه به آن وزارتخانه و دستگاه برود، بلکه به سمتی پیش برویم که همه این‌ها از طریق فضای مجازی انجام شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور داده است تا هدف نهایی این باشد که هر کسی که شرکتی را تأسیس می‌کند و قصد سرمایه گذاری دارد، اگر برای یکبار سوء پیشینه و مدرک و برخی مشخصه‌های شخصی را ثبت کرده است، دیگر کسی حق ندارد از او چنین مدارکی را اخذ کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: امروز این مصوبه را قطعی کردیم و برای کمیسیون اقتصاد ارسال کردیم و تا کنون بیش از هزار مجوز حذف شد، اما اعضای هیأت دولت این را کافی ندانستند چراکه هنوز مجوز‌هایی که از دستگاهی به دستگاه دیگر برود، کمتر نشده است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز صحبت شد سعی داریم عملیاتی شود تا بتوانیم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی سرعت بخشیم و مردم هم بتوانند با سرعت بیشتر کار‌های شان را انجام دهند.

واعظی تاکید کرد: شفافیت بیشتر باعث جلوگیری از فساد و رانت خواهد شد و امسال شاهد به کارگیری بیشتر فضای مجازی و دولت الکترونیک خواهیم بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه بحث حذف شخصی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی مطرح نیست، افزود: باید به الزامات یک جلسه احترام گذاشت و کنترل یک جلسه چهل نفره اگر جلسه را رعایت نکند سخت خواهد بود و جلسه خوب به نتیجه نمی‌رسد.

۱۳۹۸/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...