نسخه چاپی

مرغ بولتون یك‌پا دارد

مشاور امنیت ملی آمریكا آزمایش چندین فروند موشك كوتاه برد كره شمالی را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواند و گفت كه تحریم‌ها همچنان باید پابرجا باشند.

به گزارش نما، بولتون این صحبتها را امروز (شنبه) در ژاپن و پیش از سفر چهار روزه ترامپ به این کشور مطرح کرد. بولتون گفت که کره شمالی در 4 می اقدام به شلیک این موشکهای کوتاه برد بالستیک کرده و با این کار به توقف آزمایش موشکی خود از سال 2017 پایان داد.

بولتون دراین باره گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت کره شمالی را از انجام آزمایش بالستیک موشکی منع می‌کند. بر حسب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هیچ شکی دراین باره وجود ندارد.

این اظهارات بولتون یک روز بعد از آن مطرح شده که کره شمالی گفته بود تا زمانی که آمریکا درخواستهای یکجانبه خود را متوقف نکند، مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن از سر گرفته نخواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ارتباط آمریکا و کره شمالی گفت که بعد از نشست هانوی آمریکا ارتباط چندانی با کره شمالی نداشته است. به گفته بولتون استیفن بیگن، فرستاده ویژه آمریکا به کره شمالی گفته که آماده گفتگو با همتای کره ای خود است اما کره‌ای ها تا کنون جوابی به این پیشنهاد نداده اند.

۱۳۹۸/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...