نسخه چاپی

لاهوتی: موضوع افزایش حقوق ها ابهام دارد

عضو كمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گویدوقتی دولت خواسته است حقوق ها را ۲۰ درصد افزایش دهد باید انجام می شد.

به گزارش نما، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به افزایش حقوق ها در سال 98، گفت:دولت در ابتدا پیشنهاد داده بود که 20 درصد به تمام حقوق ها افزایش دهد، اکنون تا اتفاقی می‌افتد افراد با عنوان حقوق های نجومی ژست می گیرند، سال گذشته برای جلوگیری از این موضوع افزایش حقوق برای حقوق بگیران بالای 5 میلیون را ممنوع کردیم، امسال هم در قانون می توانستیم بگویم که حقوق های بالای 5 میلیون تومان افزایش پیدا نکند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: نگاه دولت این بود که اگر امروز کارمندی استخدام شود هزینه زندگی اش با کسی که 20 سال سابقه کار دارد متفاوت است، هزینه زندگی و فرزندانش بیشتر از جوانی است که تازه وارد کار شده خواهد بود و نباید شرایط برابری برای افزایش حقوق داشته باشد.

وی بیان داشت: در جریان بررسی افزایش حقوق ها، حاجی بابایی پیشنهادی آورد که مبلغ 400 هزار تومان به تمام حقوق ها اضافه شود و تا 10 درصد نیز حقوق ها افزایش پیدا کند، وقتی پیشنهاد دولت را قبول نکردیم و مصوبه ای دارای ابهام نوشتیم که هر کس می تواند تفسیر متفاوت داشته باشد.

لاهوتی با بیان اینکه بهترین راه حل این است که این حکم قانون بودجه سال 98 را اصلاح شود، تاکید کرد: از مصوبه مربوط به حقوق تفسیرهای متعددی برداشت می شود در حالی که قانون باید شفاف باشد و دولت بتواند به راحتی آن را اجرا کند، این مصوبه اشکال دارد بنابراین باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: وقتی دولت خواسته است حقوق ها را 20 درصد افزایش دهد باید همین می شد این روش شفاف و در واقع افزایش یک کاسه تمام حقوق ها است.

وی عنوان کرد: قانون می گوید افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد، ممکن است تورم به قدری زیاد باشد که دولت از عهده افزایش حقوق متناسب با تورم نباشد بنابراین باید متوسط را برای افزایش حقوق ها در نظر بگیرد، اما آقایان نگران هستند برخی ها حقوق بالاتر بگیرند این افراد که حقوق بالا می گیرند هم از دولت جمهوری اسلامی ایران هستند نه رژیم صهیونیستی، بنابراین ابراز چنین نگرانی درست نیست چرا که سطح کارها با هم یکسان نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بهترین راه اصلاح قانون بودجه است و به مصوبه دولت برگردیم تا حقوق همه 20 درصد افزایش پیدا کند و اگر خیلی نگران هستند برای افزایش حقوق های بالا سقفی در نظر گرفته شود تا کسی حقوق نجومی دریافت نکند.

۱۳۹۸/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...