نسخه چاپی

انگلیس بار دیگر علیه ایران موضع گرفت

معاون وزیر دفاع انگلیس در موضعی ضدایرانی، گفت، لندن مصمم به دفاع از «منافع» خود در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش نما، «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت لندن از «منافع» خود دفاع می‌کند.

اخبار سیاسی- الوود که با شبکه «اسکای نیوز» گفت‌وگو می‌کرد در مورد تنش‌های پیش آمده در خلیج فارس و دریای عمان، گفت: «این تنش‌های در حال افزایش، برای همه ما مایه نگرانی است. تنگه هرمز یک مسیر تردد بین‌المللی برای نفت و دیگر کالاهاست و مهم است که این انتقال آزادانه و بدون چالش‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم، صورت گیرد.»

وی با اشاره به سفرش به منطقه و تشدید تنش‌ها در روزهای گذشته، گفت: «بیائید فراموش نکنیم که ایران یک نفوذ نیابتی، یک نفوذ منفی در سوریه، در بحرین، در عراق و در حقیقت در کشورهای دیگر دارد. این، به تنش‌های بیشتر در خاورمیانه منجر شده است. من ناخرسندی [ایران] از [وضعیت] توافق هسته‌ای را درک می‌کنم، اما این مجوزی برای حمله به کشتی‌ها در تنگه هرمز نیست.»

او در پاسخ به سؤالی در مورد اعزام تفنگداران انگلیسی به خلیج فارس ، با بیان اینکه وزیر دفاع انگلیس هفته آینده در این مورد توضیح بیشتری می‌دهد، گفت: «ما در خاورمیانه حضور قابل توجهی داریم که هدف آن حراست از منافع ما در آنجاست... ما در خاورمیانه متحدانی هم داریم و با ایالات متحده همکاری می‌کنیم تا اطمینان یابیم که این منطقه امن است و اطمینان یابیم که تنش‌ها در آنجا کاهش می‌یابد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم ایران نباید به هیچ‌وجه تردیدی داشته باشد که ما در حراست از داشته‌های خود و منافع خود در این منطقه، مصمم هستیم.»


در هفته‌های گذشته دولت انگلیس موضعی هرچه بیشتر همسو یا آمریکا اتخاذ کرده و چندین بار به اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

دو روز پیش «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با حمایت از ادعای آمریکا در مورد دست داشتن ایران در آتش‌سوزی دو نفتکش در دریای عمان، گفت تردید چندانی وجود ندارد که این ارزیابی درست است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اظهارات را «خلاف واقع» خوانده است. مقام‌های وزارت امور خارجه در ملاقات با «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران، به «تبعیت کورکورانه و عجولانه» انگلیس از آمریکا و اتخاذ «مواضع غیرقابل قبول و ضدایرانی دولت انگلیس» اعتراض کرده است.


۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...