نسخه چاپی

حقوق المپیكی‌ها مشخص شد

در نشست امروز ستاد عالی بازی‌های المپیك، مبلغ كمك هزینه به ورزشكارانی كه سهمیه المپیك می‌گیرند مشخص شد.

به گزارش نما، نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک به ریاست مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و معاونان وزارتخانه برگزار شد.

اخبار ورزشی- در نشست امروز سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در خصوص حضور ورزشکاران در المپیک جوانان گزارشاتی را ارائه کرد.

پرداخت حقوق به المپیکی‌ها یکی از محورهای مورد بحث ستاد در نشست امروز بود. با توجه به اینکه با دستور وزیر ورزش، کمیته‌ای برای تعیین حقوق به ورزشکاران المپیکی تشکیل شده، این کمیته با برگزاری جلسه‌ و تدوین آیین‌نامه پیشنهادات خود را امروز به ستاد ارائه کرد.

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو در این باره در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش گفت: با توجه به اینکه ورزشکاران عزیز کشورمان از امسال درگیر مسابقات کسب سهمیه برای المپیک 2020 هستند مقرر شد پس از کسب سهمیه توسط هر ورزشکار از طرف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یک کمک هزینه ماهیانه غیر مستمر و المپیکی به آنها پرداخت شود.

رییس کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک ادامه داد: مبلغ این کمک هزینه به صورت ماهیانه پنجاه میلیون ریال در نظر گرفته شده است که پرداخت ها از تیر ماه امسال تا پایان تیر ماه سال آینده به مدت یک سال انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی
اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری تجریش | ودیعه 100 میلیون تومان

اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری تجریش | ودیعه 100 میلیون تومان

سجادی تاکید کرد: البته در صورتی که یک ورزشکار در طول امسال یا اوایل سال آینده هم کسب سهمیه را انجام دهد مبلغ این کمک هزینه برای یک سال محاسبه و به فدراسیون مربوطه پرداخت خواهد شد تا در اختیار ورزشکاری که کسب سهمیه المپیک کرده است قرار گیرد. البته این مبلغ غیر از حقوقی هست که ورزشکاران رشته های مختلف جهت شرکت در اردوی تیم های ملی دریافت می کنند.

سخنگوی ستاد عالی بازی های المپیک در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک و شرایط حاکم بر این تیم گفت: انتخاب تمام مربیان تیم های ملی از جمله فوتبال جزو وظایف فدراسیون های مربوطه است که این کار ممکن است از طرق مختلف مثل کمیته مربیان یا هیات رییسه در فدراسیون های مختلف انجام شود. طبیعی است که ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی هیچ دخالتی در این خصوص ندارد و نخواهد داشت.

سجادی در پایان گفت: البته ممکن است گزارشات مختلفی در خصوص عملکرد تمام تیم های ملی که در مسیر المپیک قرار دارند از طرف فدراسیون های مربوطه در ستاد عالی بازی های المپیک ارائه می شود که فوتبال هم یکی از آنهاست و با سایر رشته ها تفاوتی ندارد و مثل سایر فدراسیون ها مسئولیت انتخاب های فنی بر عهده فدراسیون فوتبال است و باید در قبال نتایج آن پاسخگو باشد.

۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...