نسخه چاپی

دیدبان حقوق بشر خواستار غرامت آمریكا در سوریه شد

سازمان بین المللی دیده‌بان حقوق بشر از ائتلاف آمریكا در سوریه خواست، بابت كشتار غیر نظامیان غرامت پرداخت كند.

به گزارش نما، سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای از ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا خواست، غرامت آسیب‌هایی را که در سوریه به غیر نظامی‌ها وارد کرده، پرداخت کند.

اخبار بین الملل- به گزارش امروز چهارشنبهِ وبسایت شبکه «روسیا الیوم»، این سازمان اعلام کرده است که محققان مستقل گزارش کردند، در حملات هوایی ائتلاف از سال ۲۰۱۴ حداقل هفت هزار غیر نظامی در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

این سازمان توضیح داده است، ائتلاف آمریکا در دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ۴۹ حمله هوایی که به نظر غیر قانونی بوده است، به دو روستای تل الجایر و الحلو در استان حسکه در شمال شرق سوریه انجام شده و سبب جان باختن ۶۳ غیرنظامی و ویران شدن اموال عمومی شده است اما در قبال این حملات هیچ خسارتی به قربانی‌ها پرداخت نشده است.

«لما فقیه» معاون مدیر اداره خاورمیانه در سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر گفت علی رغم پایان جنگ با داعش وضعیت سخت غیر نظامی‌های متضرر شده از حملات هوایی ائتلاف ادامه دارد. خوب است ائتلاف، دایره پرداختی‌های خود در ژانویه ۲۰۱۹ را توسعه دهد تا شامل غیرنظامیان متضرر شده از عملیات‌های گذشته هم بشود.

ائتلاف غیرقانونی آمریکا در سوریه سپتامبر سال ۲۰۱۴ حملات خود را آغاز کرده و دمشق این ائتلاف را غیرقانونی می‌داند. دولت سوریه تاکنون بارها اعلام کرده که اقدامات آن نقض حاکمیت سوریه و نقض قوانین بین‌المللی است.

۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...