نسخه چاپی

سامانی: وزارت كشور هیچگاه یك طرف مناقشه نبوده است

سخنگوی وزارت كشور گفت: انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خردادماه ۹۵ برگزار می‌شود.

به گزارش نما، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها در همایش فرمانداران سراسر کشور که امروز چهارشنبه 19 تیرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه آخرین اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به خردادماه 95 است، اظهارداشت: در این اصلاحیه برخی مفاد از جلمه شرایط تبلیغات انتخابات و میزان حد نصاب آرا و ... تغییر یافته است که نقش فرمانداران در اجرای مفاد این قانون بسیار مهم است.

اخبار سیاسی- وی از فرمانداران خواست با مطالعه دقیق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشراف کامل بر تمام مواد آن داشته باشند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها با بیان اینکه فرمانداران باید قدرت هماهنگی بالایی داشته باشند، تصریح کرد: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید هیچگاه یک طرف مناقشه نبوده است و استانداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان باید با نگاه پدرانه موضوعات و مسائل را در راستاى توسعه کشور حل و فصل کنند.

سخنگوى وزارت کشور افزود: در همه مسائل قانون فصل الخطاب است.

سامانی تسلط فرمانداران بر قانون را امری مهم در برگزاری انتخابات عنوان کرد و با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات مجلس گفت: طبق این ماده دستگاه‌ها مکلف شدند امکانات خود را به منظور برگزاری انتخابات در اختیار وزارت کشور و استانداری و فرمانداری‌ها قرار دهند که فرمانداران می‌توانند از ظرفیت این ماده در جهت افزایش توانمندی و برگزارى هرچه باشکوه‌تر انتخابات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: براى ارتقاء دانش حقوقی مجموعه پیشنهاد می‌کنیم در فرمانداری‌ها شورای حقوقی با عضویت و بهره‌گیرى از توان کارشناسان و حقوق‌دانان دارای صلاحیت سایر دستگاه‌هاى همان شهرستان تشکیل شود.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: وزارت کشور مجرى قانون انتخابات است و تمامى مواد این قانون باید در زمان مقرر و توسط مسئول مربوطه مورد عمل واقع شود.


۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...