نسخه چاپی

امانوئل بُن با ظریف دیدار كرد

«امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیك رئیس جمهور فرانسه با ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما، «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به تهران سفر کرده، ساعتی قبل با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار سیاسی-​محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره دیدار مشاور ماکرون با وی گفت: هنوز من با ایشان دیدار نکرده‌ام و تازه وارد شده‌اند؛ بعد از ظهر من ایشان را می‌بینم، موضع ما کاملا مشخص است، جمهوری اسلامی بر اساس برجام عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اروپایی‌ها خودشان هستند که آمادگی ندارند برای امنیت خودشان هزینه کنند و مشکل اصلی‌شان آمریکاست که از برجام خارج شده و باید بیایند این مشکل را حل کند. جمهوری اسلامی موضع صریح دارد؛ هیچگاه تحت فشار، مذاکره امکان پذیر نیست. باید فشارها و جنگ و تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران متوقف کنند و برای اجرای برجام می شود صحبت کرد.

امانوئل بُن پیش از این نیز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرده بود.

مشاور دیپلماتیک ماکرون که برای دومین بار است ظرف‌ هفته‌های اخیر به تهران سفر می‌کند، قرار است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران هم دیدار کند.
!

سفر امانوئل بُن به تهران پس از گفت‌وگوی تلفنی یکشنبه شب (15 تیر ماه) حسن روحانی و ماکرون روسای جمهور ایران و فرانسه و بعد از ورود ایران به گام دوم توقف برخی تعهدات برجامی در 16 تیر ماه صورت گرفته است.

۱۳۹۸/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...