نسخه چاپی

امام رضا(ع) و مقاومت فعال

عکس خبري - امام رضا(ع) و مقاومت فعال

درس امروز برای همه ما، اقتدا به صبر راهبردی ایشان در برابر دشمنان و دشمنی‌هاست كه در مفهوم كلان دنباله‌های همان دشمنان اهل بیت‌(ع) هستند


امروز سالروز ولادت هشتمین مهر سپهر ولایت و امامت، حضرت امام رضا(ع) است. ایام منسوب به ائمه معصوم(ع) فرصت مغتنمی است تا لختی خودمان را از هیاهوی زندگی و مسابقه تمام نشدنی دنیای سرمایه‌سالار جدا کنیم و به زندگی سراسر نور و سرور این معیاران انسانیت پیوند دهیم. توجه به سیره رفتاری و عملی ائمه معصوم(ص) از بهترین رفتارهایی است که شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) می‌توانند داشته باشند؛ بنابراین ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها را باید فرصتی برای بهره‌گیری از این وجودهای مقدس قرار داد. وضعیت امروز ما در داخل و خارج و شرایطی که دشمنان کینه‌توز برای جامعه نبوی و ولایی به وجود آورده‌اند، این غنودن در سایه‌سار آستان ملک پاسبان رضوی(ع) را ضروری‌تر کرده است.
امام رضا(ع) در روایتی می‌فرمایند: «مِن کُنوزِ الجنة البرّ و إخفاءُ العَملِ و الصّبر عَلَى الرّزایا و کِتمانُ المصائبَ»؛‌ برّ و نیکی، پنهان داشتن عمل، شکیبایی در برابر سختی‌ها و پنهان کردن مصیبت و گرفتاری‌ها از گنج‌های بهشت است. اگرچه همه ائمه شیعه به مثابه نور واحد واجد همه خوبی‌ها و عین خوبی‌ها هستند، ولی در تاریخ و در بین مردم به سبب بروز و ظهور سلوک سیاسی و رفتاری ویژه هر یک از آن بزرگواران، به داشتن ویژگی‌هایی خاص مشهورترند. حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) چون از صبر عجیبی برخوردار بوده و راضی به قضای الهی در هر شرایطی بودند، به رضا شهره شدند و لازم است انسان‌ها از ویژگی‌های شخصیتی آن امام همام درس‌ها و توشه‌ها بگیرند؛ چرا که آن حضرت در حالی که می‌دانند مأمون چه کاری انجام می‌دهد و چه هدفی دارد، به دلیل حفظ دین اسلام و اینکه احکام دینی باقی بماند، در برابرش صبر می‌کنند و تا سرحد شهادت پیش می‌روند؛ البته صبر و مقاومتی فعال نه منفعل. لذا نیرو تربیت می‌کند، به مناظره علمی با زبدگان روزگار می‌نشیند و توطئه‌های مأمون مرموز را خنثی و حقانیت اسلام را جرعه جرعه به پیروان می‌نیوشد و... درس امروز برای همه ما، اقتدا به صبر راهبردی ایشان در برابر دشمنان و دشمنی‌هاست که در مفهوم کلان دنباله‌های همان دشمنان اهل بیت‌(ع) هستند و امروز چون خفاشان تحمل حاکمیت انوار سیره و سنت رضوی(ع) بر بینش و رفتار ایرانی‌ها را ندارند. لمحه و شمه‌ای از صبر رضوی امروز در مقاومت فعال مردم ایران در برابر ظلم و سلطه چه دستاوردهای مبارکی را رقم زده است. ممنونیم امام رضا(ع).

۱۳۹۸/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...